Przejdź do treści

udostępnij:

DZIEŃ NA FX/FI: EUR/PLN może rosnąć; rentowności 10-latek poniżej 1,30 proc.

Trwałe przełamanie poziomu 4,50 przez parę walutową EUR/PLN będzie sprzyjało jej dalszemu wzrostowi - oceniają ekonomiści. Ich zdaniem przy obecnych nastrojach rentowności SPW 10-letnich powinny pozostać poniżej 1,30 proc.

"Złoty znalazł się pod obstrzałem. Jeżeli utrzymają się niekorzystne nastroje rynkowe, a poziom 4,50/EUR zostanie w sposób trwały przełamany, to EUR/PLN może szukać celów w okolicach 4,52, lub nawet 4,55" - napisano w biuletynie dziennym banku Pekao.

Około godz. 8.20 kurs EUR/PLN przebił po raz pierwszy od maja poziom 4,50.

"Po dotarciu w okolice 4,50 oczekujemy stabilizacji kursu EUR/PLN. Złoty pozostaje jednak pod presją ze względu na niekorzystny sentyment globalny, a także czynniki lokalne, niemniej wskazany powyżej poziom może stanowić psychologiczny opór przed dalszym osłabieniem polskiej waluty. Tym bardziej, że kalendarium danych makroekonomicznych nie zawiera kluczowych dla rynku publikacji z kraju i ze świata. Nie można więc wykluczyć próby wybicia kursu EUR/PLN w górę" - napisali ekonomiści banku Millennium.

RYNEK DŁUGU

"W przypadku utrzymania się apetytu na bezpieczne aktywa rentowność 10-letniego benchmarku może pozostać poniżej 1,30 proc. W kontekście globalnych nastrojów nieco mniejsze znaczenie będzie miała dzisiejsza publikacja danych o wrześniowej koniunkturze gospodarczej" - napisali ekonomiści banku Pekao.

O godz. 10.00 Główny Urząd Statystyczny opublikuje informacje o koniunkturze w przetwórstwie przemysłowym, budownictwie, handlu i usługach we wrześniu.

Na rynkach bazowych dochodowości amerykańskich 10-letnich obligacji skarbowych wynoszą 0,661 proc. (-0,2 pb), a niemieckich zniżkują o 0,1 pb do -0,529 proc.

wtorek poniedziałek poniedziałek
9.33 15.35 9.35
EUR/PLN 4,5083 4,4915 4,4628
USD/PLN 3,8447 3,8185 3,7689
CHF/PLN 4,1946 4,1754 4,1417
EUR/USD 1,1726 1,1763 1,1841
WS0922 0,04 0,04 0,03
DS0725 0,62 0,61 0,65
DS1030 1,29 1,29 1,33

(PAP Biznes)

luk/ ana/

udostępnij: