Przychody grupy BoomBit w 2020 r. przekroczyły 100 mln zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
22 wrz 2020, 18:16

Przychody grupy BoomBit w 2020 r. przekroczyły 100 mln zł

Przychody grupy BoomBit na dzień publikacji raportu półrocznego przekroczyły 100 mln zł, czyli ich poziom jest wyższy niż łączne przychody grupy z lat 2018-19 - podał BoomBit w komunikacie prasowym. Przychody producenta gier w 2019 r. wzrosły do 49,7 mln zł z 37,5 mln zł w 2018 r.

"Na dzień publikacji raportu półrocznego łączne przychody grupy w 2020 roku przekroczyły poziom 100 mln zł, co oznacza że grupa BoomBit osiągnęła już więc wyższy poziom przychodów niż łącznie w latach 2018 i 2019" - napisano w komunikacie.

Z opublikowanego we wtorek raportu wynika, że w pierwszym półroczu 2020 r. grupa BoomBit wypracowała 70,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 16 mln zł zysku EBITDA oraz 8,4 mln zł zysku netto. Nakłady na user acquisition wyniosły w tym okresie 35,2 mln zł.

W samym drugim kwartale przychody wyniosły 32,4 mln zł, zysk EBITDA 5,6 mln zł, zysk netto 2 mln zł, a nakłady na user acquisition 16,3 mln zł. W drugim kwartale gry hyper-casual odpowiadały za ok. 65 proc. przychodów grupy.

"W pierwszym półroczu 2020 roku koncentrowaliśmy się na intensywnym rozwoju naszej grupy, przede wszystkim rozwijając bardzo perspektywiczny segment gier hyper-casual. Dynamiczny wzrost tego segmentu, wsparty stabilnymi wynikami pozostałych segmentów (GaaS, legacy, Nintendo) oraz odpowiednio zeskalowane nakłady na user acquisition dostosowane zarówno do charakteru gier, jak i sytuacji na rynku reklamowym, pozwoliły na osiągnięcie bardzo dobrych wyników zarówno pod względem finansowym, jak i liczby pobrań naszych gier" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Marcin Olejarz.

BoomBit podał, że od początku 2020 roku łączna liczba pobrań gier grupy przekroczyła 160 mln.

"Wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu w połączeniu z kontynuacją pozytywnych trendów przychodowych w lipcu i sierpniu potwierdzają, że decyzja o zwiększeniu naszego zaangażowania w gry hyper-casual była słuszna. Wprowadzanie kolejnych atrakcyjnych tytułów, odpowiednio skalowane wydatki marketingowe oraz umowy z doświadczonymi światowymi developerami powinny przełożyć się pozytywnie na wyniki grupy BoomBit w przyszłości" - dodał Marcin Olejarz.

(PAP Biznes), #BBT

doa/ gor/

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości