Agora miała w II kw. 41,1 mln zł straty netto, zgodnie z szacunkami
Grupa Agora odnotowała w drugim kwartale 2020 roku 41,1 mln zł straty netto, zgodnie z szacunkami - podała spółka w raporcie.
W analogicznym okresie 2019 roku grupa poniosła stratę netto w wysokości 6,6 mln zł.
Przychody grupy w okresie kwiecień-czerwiec wyniosły 129,5 mln zł i również były zbieżne ze wstępnymi danymi, które Agora podała w połowie sierpnia. Przychody spadły rok do roku o 52 proc., co wynikało ze skutków pandemii COVID-19.
Segment "film i książka" zmniejszył w drugim kwartale przychody o 79,2 proc. do 17,5 mln zł, głównie ze względu na zamknięcie w tym okresie kin - w skład grupy wchodzi największa pod względem liczby obiektów w Polsce sieć "Helios". Grupa szacuje, że spadek liczby sprzedanych biletów kinowych w całym roku wyniesie ok. 50 proc., a powrót do frekwencji z 2019 r. nastąpi na przełomie 2021/2022 r.
Sprzedaż w segmencie reklamy zewnętrznej (m.i.n spółka AMS) spadła o 73,8 proc. rdr, do 13,3 mln zł - był to efekt przede wszystkim wstrzymania kampanii reklamowych wskutek wprowadzonych obostrzeń sanitarnych.
Przychody w segmencie prasowym spadły o 34,3 proc. do 42,9 mln z, a w działalności radiowej były niższe o 46,6 proc. i sięgnęły 14,9 mln zł.
Najbardziej odporny na skutki pandemii okazał się segment internetowy, gdzie przychody spadły o 10,1 proc. do 43,6 mln zł.
Strata operacyjna Agory była zgodna z szacunkami i sięgnęła 53,3 mln zł wobec 9,2 mln zł rok wcześniej. Grupa wypracowała w w drugim kwartale 57,1 mln zł przepływów z działalności operacyjnej, o 66 proc. więcej niż przed rokiem.
Zdarzenia jednorazowe (zyski ze sprzedaży aktywów oraz odpisy aktualizujące) netto obniżyły wynik operacyjny grupy w drugim kwartale o 4,8 mln zł. Największą pozycją jednorazową był odpis wartości aktywów w segmencie reklamy zewnętrznej w wysokości 6,7 mln zł.
Agora podała, że wynik EBITDA bez wpływu zdarzeń jednorazowych był ujemny i wyniósł 7 mln zł wobec 30,1 mln zł zysku odnotowanych w II kw. 2019 roku.
Grupa podała w raporcie, że wprowadziła działania oszczędnościowe, które obniżyły koszty operacyjne o ok. 209 mln zł w II i III kw. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.
W czwartek Agora poinformowała ponadto o pozyskaniu finansowania dla spółki-matki w wysokości 100 mln zł oraz kinowej spółki zależnej Helios w wysokości 40 mln zł.
(PAP Biznes), #AGOkuc/
