Przychody VRG we wrześniu wyniosły ok. 75,2 mln zł, spadek o 5,1 proc. rdr
Skonsolidowane przychody VRG we wrześniu 2020 roku wyniosły około 75,2 mln zł, co oznacza spadek o 5,1 proc. w porównaniu do września 2019 roku - poinformowała spółka w komunikacie. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły około 621,7 mln zł i były niższe rdr o około 15,5 proc.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) - wyniosły we wrześniu około 43,7 mln zł i były niższe rdr o około 9,9 proc. W okresie styczeń-wrzesień 2020 roku przychody tego segmentu wyniosły około 367,2 mln zł, co oznacza spadek rdr o około 20,1 proc.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) - wyniosły we wrześniu około 29,7 mln zł i były wyższe rdr o około 7,4%. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 235,8 mln zł i była niższa o około 5,1 proc. rdr.
VRG podało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta przez grupę we wrześniu 2020 roku wyniosła około 51,9 proc. i była niższa od marży osiągniętej we wrześniu 2019 roku o około 1,1 pp. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła około 48,2 proc. i była niższa o 3,1 pp. rdr.
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec września 2020 roku wyniosła 52,6 tys. mkw. i była niższa rdr o 2,2 proc.
Spółka zaktualizowała też scenariusz bazowy, który obecnie zakłada utratę - wskutek pandemii - do 15 proc. sprzedaży w 2020 roku.
(PAP Biznes), #VRGsar/
