Liczba aktywnych aplikacji IKO w PKO BP przekroczyła 5 mln
Liczba aktywnych aplikacji IKO w PKO BP pod koniec września przekroczyła 5 mln - poinformowali w środę przedstawiciele banku. Bank planuje rozszerzenie funkcjonalności aplikacji między innymi o umożliwienie zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych.
"5 milionów aplikacji IKO to dopiero początek, początek drogi, która będzie wiodła do tego, że za pięć-dziesięć lat będzie tych aplikacji mobilnych ponad 10 mln" - powiedział prezes banku Zbigniew Jagiełło.
Pod koniec II kwartału bank miał 4,7 mln aplikacji IKO, a próg 4 mln przekroczył rok wcześniej.
Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO BP Michał Macierzyński podał, że wśród wdrożeń zaplanowanych na kolejne miesiące jest m.in. obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy umożliwienie zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych.
Dodał, że w 2021 roku aplikacja oferować ma więcej funkcji dla klientów z segmentu MŚP.
"Chcemy w IKO wprowadzić również fundusze inwestycyjne i możliwość łatwiejszego podglądu i zakupu obligacji Skarbu Państwa" - powiedział Macierzyński.
Ostatnio w IKO umożliwiono klientom indywidulanym możliwość otwierania konta „na selfie”.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wdrożenia, bowiem jedna trzecia wszystkich zakładanych zdalnie rachunków zakładana jest właśnie w ten sposób" - powiedział Macierzyński.
PKO BP podał, że od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do aplikacji 2,6 mld razy, wykonali 544 mln transakcji na łączną kwotę 152 mld zł.
Od startu usługi zakupu biletu komunikacyjnego w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób 4,8 mln biletów.
W ciągu trzech miesięcy od uruchomienia asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 mln zł.
(PAP Biznes), #PKO
seb/ osz/
