Mercator obserwuje dalszy wzrost cen rękawic; celem na '21 wyniki w przedziale 1-2 mld zł
Mercator Medical obserwuje dalszy wzrost cen rękawic i spodziewa się, że jeszcze przez co najmniej "długie miesiące" popyt będzie przewyższał podaż - poinformował zarząd spółki. W ich ocenie, perspektywy wynikowe i rynkowe są pozytywne. Celem jest 1-2 mld zł zysku netto lub EBITDA w 2021 roku.
"Ceny znowu rosną. Dzięki dużym zamówieniom rosną też wolumeny. W produkcji moce są ograniczone i produkujemy obecnie na maksymalnych obrotach, natomiast w dystrybucji możemy sprzedawać więcej, jeśli więcej kupimy i robimy wszystko, żeby kupić jak najwięcej. Przy wyższych cenach ta marża wartościowo też powinna wzrosnąć. Widzimy same pozytywy jeśli chodzi o wyniki" - powiedział Witold Kruszewski.
"Pierwszy kwartał był rekordowy, po nim przyszedł rekordowy drugi kwartał, a po nim rekordowy trzeci kwartał. I ten trzeci kwartał nie jest kresem naszych aspiracji" - dodał.
Pytany o to, czy możliwe jest, że zysk netto lub EBITDA w 2021 roku znajdzie się w przedziale 1-2 mld zł, odpowiedział: "Tak, to jest ten przedział, do którego jak najbardziej aspirujemy i zmierzamy".
"Robimy wszystko i nie spoczniemy, dopóki nie będziemy tych wyników poprawiać i wykorzystywać tej sytuacji, która jest - jak najdłużej" - dodał.
Po trzech kwartałach 2020 roku grupa odnotowała ok. 587,3 mln zł zysku netto i 1,17 mld zł przychodów. W ocenie zarządu, perspektywy rynkowe są pozytywne.
"Jeśli chodzi o popyt i podaż to sytuacja zapowiada się tak, że jeszcze przez długie miesiące, o ile nie lata, popyt będzie przewyższał podaż" - powiedział prezes Wiesław Żyznowski.
Poinformował też, że czas oczekiwania na rękawice nitrylowe zwiększył się obecnie do 620 dni z 590 w lipcu. Przed pandemią było to 30-40 dni.
"Czasy dostaw bardzo się wydłużyły. Obecnie rezerwuje się rękawice na 2022 rok" - powiedział prezes.
Według szacunków, w 2022 roku popyt na rękawice sięgnie 500 mld sztuk wobec 300 mld sztuk w 2019 roku.
(PAP Biznes), #MRCsar/ ana/
