Netflix rozczarował liczbą nowych abonentów w III kw., akcje ostro w dół
Netflix rozczarował swoimi wynikami za trzeci kwartał, zaskakująco niski okazał się zwłaszcza wzrost liczby nowych abonentów. W efekcie akcje platformy streamingowej spadają ponad 6 proc. w handlu pozasesyjnym.
Liczba płatnych abonentów na świecie wzrosła w trzecim kwartale o 2,2 mln netto wobec konsensusu na poziomie 3,57 mln netto.
Netflix w liście do akcjonariuszy zaznacza, że wolniejsze tempo wzrostu abonentów był oczekiwany przez zarząd. Rok temu liczba abonentów wzrosła o 6,8 mln.
W opinii spółki wolniejsze tempo wzrostu to efekt rekordowych napływów nowych abonentów w pierwszej połowie roku, kiedy ludzie chętnie kupowali serwis, zmuszeni do spędzania czasu głównie w domach z powodu pandemii koronawirusa i lockdownu w gospodarce.
Netflix prognozuje, że w czwartym kwartale liczba nowych abonentów wzrośnie o 6 mln, co i tak będzie niższą liczą niż w czwartym kwartale 2019 roku, kiedy przyrost wyniósł 8,8 mln.
Zysk Netflix na akcję wyniósł 1,74 USD wobec oczekiwanych przez analityków 2,14 USD na akcję.
Przychody wyniosły 6,44 mld USD, a rynek liczył na 6,38 mld USD. (PAP Biznes)
pr/
