Przejdź do treści

udostępnij:

Netflix rozczarował liczbą nowych abonentów w III kw., akcje ostro w dół

Netflix rozczarował swoimi wynikami za trzeci kwartał, zaskakująco niski okazał się zwłaszcza wzrost liczby nowych abonentów. W efekcie akcje platformy streamingowej spadają ponad 6 proc. w handlu pozasesyjnym.

Liczba płatnych abonentów na świecie wzrosła w trzecim kwartale o 2,2 mln netto wobec konsensusu na poziomie 3,57 mln netto.

 

Netflix w liście do akcjonariuszy zaznacza, że wolniejsze tempo wzrostu abonentów był oczekiwany przez zarząd. Rok temu liczba abonentów wzrosła o 6,8 mln.

W opinii spółki wolniejsze tempo wzrostu to efekt rekordowych napływów nowych abonentów w pierwszej połowie roku, kiedy ludzie chętnie kupowali serwis, zmuszeni do spędzania czasu głównie w domach z powodu pandemii koronawirusa i lockdownu w gospodarce.

 

Netflix prognozuje, że w czwartym kwartale liczba nowych abonentów wzrośnie o 6 mln, co i tak będzie niższą liczą niż w czwartym kwartale 2019 roku, kiedy przyrost wyniósł 8,8 mln.

 

Zysk Netflix na akcję wyniósł 1,74 USD wobec oczekiwanych przez analityków 2,14 USD na akcję.

 

Przychody wyniosły 6,44 mld USD, a rynek liczył na 6,38 mld USD. (PAP Biznes)

 

pr/

udostępnij: