Przejdź do treści

udostępnij:

CANAL+ Polska ogłasza zamiar przeprowadzenia IPO na GPW

CANAL+ Polska, dostawca płatnej telewizji, ogłosił zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej na GPW w Warszawie - podała grupa w komunikacie. Oferta obejmie wyłącznie istniejące akcje. Spółka zakłada wypłatę dywidendy na poziomie 75 proc. skorygowanego zysku netto.

"Oferta stanowić będzie okazję zarówno dla krajowych, jak i zagranicznych inwestorów do zainwestowania w CANAL+ Polska (...). Spodziewamy się, że wraz z dalszym rozwojem polskiej gospodarki i rosnącym popytem na usługi rozrywkowe wśród gospodarstw domowych rosnąć będzie również zapotrzebowanie na usługi płatnej telewizji z segmentu premium" - poinformowała w komunikacie prezes Edyta Sadowska.

 

Oferta obejmie wyłącznie istniejące akcje, będące w posiadaniu dwóch akcjonariuszy, tj. TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding.

 

"TVN Media i Liberty Global zamierzają spieniężyć swoje dotychczasowe pakiety akcji i umożliwić spółce pozyskanie nowych długoterminowych inwestorów zarówno z Polski, jak i z innych krajów" - podano w komunikacie.

 

Groupe CANAL+ posiada obecnie ok. 51 proc., TVN Media ok. 32 proc., a Liberty Global ok. 17 proc. kapitału zakładowego spółki. Groupe Canal+ nie planuje sprzedaży akcji w ramach oferty.

 

"Spółka oczekuje, że Groupe Canal+ będzie nadal sprawować bezpośrednią kontrolę nad spółką, a tym samym, że Vivendi SE pozostanie ostatecznym podmiotem dominującym oraz ostatecznym akcjonariuszem sprawującym kontrolę nad spółką" - podano w komunikacie.

 

Planowana transakcja będzie się składać z oferty publicznej skierowanej do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce, jak również z oferty na rzecz kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych w Stanach Zjednoczonych realizowanej na podstawie amerykańskiej Reguły 144A oraz oferty skierowanej do wybranych inwestorów instytucjonalnych spoza Stanów Zjednoczonych i Rzeczypospolitej Polskiej, spełniających wymogi amerykańskiej Regulacji S.

 

Według założeń, po przeprowadzeniu oferty spółkę, Groupe CANAL+ i akcjonariuszy sprzedających obowiązywać będzie umowa ograniczająca możliwość zbywania papierów wartościowych (tzw. umowa lock-up) w odniesieniu do posiadanych przez nich akcji.

 

Jednym z warunków przeprowadzenia IPO jest uzyskanie zgód ze strony Komisji Nadzoru Finansowego. Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) wydał już zezwolenie umożliwiające przeprowadzenie Oferty Publicznej Spółki.

 

Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu będą pełnić BofA Securities i J.P. Morgan Securities, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej – Santander Biuro Maklerskie.

 

Spółka podała, że zakłada wypłatę dywidendy na poziomie 75 proc. skonsolidowanego skorygowanego zysku netto. Pierwsza dywidenda ma zostać wypłacona do połowy 2021 roku z zysku netto za rok 2020.

 

CANAL+ Polska jest dostawcą płatnej telewizji z segmentu premium i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. (z wyłączeniem OTT), obsługującym na koniec czerwca 2020 roku około 2,7 mln abonentów.

 

Spółka jest także operatorem platformy CANAL+, czyli płatnej telewizji, oraz zajmuje się dystrybucją filmów do kin za pośrednictwem spółki Kino Świat. Sieć sprzedaży detalicznej CANAL+ Polska obejmuje 575 punktów.

 

Przychody ze sprzedaży grupy wzrosły w 2019 roku do 2,291 mld zł z 2,146 mld zł w roku 2017 (CAGR w wysokości 3,3 proc.). Jak podano, wzrost przychodów wynikał głównie ze zwiększenia bazy klientów, dalszego zwiększania poziomu sprzedaży pakietów segmentu premium, wzrostu przychodów osiąganych ze sprzedaży prowadzonej przez dystrybutorów hurtowych oraz z konsolidacji przychodów Kino Świat od listopada 2019 roku. EBITDA wzrosła w 2019 roku do 364,2 mln zł z 314,8 mln zł w 2017 roku (CAGR 7,6 proc.).

 

"Niskie zapotrzebowanie w zakresie bieżących nakładów inwestycyjnych, które stanowiły w 2019 roku jedynie 6,3 proc. łącznych przychodów spółki, wspierało silną konwersję gotówki, która wyniosła 60,3 proc. w 2019 roku" - podano w komunikacie.

 

W pierwszym półroczu 2020 roku organiczny wzrost przychodów wyniósł 2,8 proc. rdr, a EBITDA wzrosła do 254,5 mln zł z 195,7 mln zł przed rokiem. (PAP Biznes)

 

sar/ asa/

udostępnij: