Liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów w okresie styczeń-wrzesień 2020 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
26 paź 2020, 10:48

Liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów w okresie styczeń-wrzesień 2020

Grupa BoomBit jest jednym z najdynamiczniej rosnących developerów gier hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań w okresie 9 miesięcy 2020 roku.

W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów. Do Grupy BoomBit należą następujące spółki zajmujące się produkcją i wydawaniem gier: BoomBit Inc., BoomBit Games Ltd., TapNice, Play With Games, BoomHits, PixelMob oraz Mindsense.

Liczba pobrań wszystkich gier (hyper-casual, gry GaaS, gry parkingowe i inne) po III kwartałach 2020 przekroczyła 164 miliony (wzrost o ok. 230% rok do roku), natomiast liczba pobrań wszystkich gier od założenia firmy w 2010 roku przekroczyła w tym roku poziom 800 milionów.

- Grupa BoomBit jest historycznie jednym z pionierów segmentu hyper-casual w grach mobilnych. Zaczęliśmy tworzyć tego typu gry już w 2014 roku - wtedy gry tego rodzaju nazywano “One Touch Games”. W tamtym okresie liderami tego rynku był BoomBit i Ketchapp. Mieliśmy ponad 40 gier typu “One Touch” w sklepach AppStore i Google Play. Następnie w 2016 roku zaczęliśmy tworzyć gry typu mid-core, inaczej nazywane grami GaaS (Game as a Service), monetyzowane głównie poprzez mikropłatności. W naszym portfolio nadal mamy kilka udanych gier tego typu - Archery Club czy Darts Club. W tym okresie (od 2018 roku) obserwowaliśmy drugą falę popularności gier hyper-casual napędzaną głównie przez Voodoo. Obserwując rynek i przeprowadzając szereg rynkowych analiz dotyczących perspektyw segmentu, podjęliśmy strategiczną decyzję o ponownym skupieniu się na grach hyper-casual - mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit.

- Pod koniec ubiegłego roku nasz pierwotny zespół hyper-casualowy otrzymał zadanie stworzenia nowej gry hyper-casual - tak pojawił się Ramp Car Jumping, który stał się światowym hitem. Obecnie w portfolio mamy kilkanaście gier hyper-casual i planujemy wydawanie kolejnych - zarówno produkowanych przez wewnętrzne zespoły, jaki i zewnętrznych developerów. Wyniki osiągane przez nasze gry mierzone liczbą pobrań i generowanymi przychodami potwierdzają, że decyzja o ponownej koncentracji na grach hyper-casual była doskonałym posunięciem strategicznym i są dowodem naszych wysokich kompetencji w tym perspektywicznym segmencie - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit.

Najważniejsze gry hyper-casual Grupy BoomBit (łączna liczba pobrań na koniec września 2020):

  • Ramp Car Jumping 35,5 mln
  • Will It Shred ? 15,4 mln
  • Stunt Truck Jumping 10,8 mln
  • Car Mechanic 9,1 mln
  • Tug Of War 8,8 mln
  • Slingshot Stunt Driver 7,7 mln
  • Car Crusher 7,5 mln
  • Bike Jump 6,2 mln

Branżowy blog Apptopia.com opublikował niedawno zestawienie obejmujące najdynamiczniej rosnących twórców gier hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań po III kwartałach 2020. BoomBit Inc. z dynamiką pobrań 261% rok do roku znalazł się w nim na czwartym miejscu zaraz za Gamejam.com, Rollic Games oraz HOMA Games – liczba pobrań ich gier rok do roku rosła odpowiednio o 1314%, 444% i 337%. Zestawienie nie brało pod uwagę gier wydanych przez inne spółki wchodzące w skład Grupy BoomBit. W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów, co oznacza wzrost o ponad 7000% w porównaniu do trzech kwartałów 2019 (kiedy wyniosła ok. 1,6 mln).

O Grupie BoomBit:

BoomBit S.A. to międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych oraz jedna z największych polskich spółek z branży. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Do najpopularniejszych gier Grupy BoomBit obecnie należą Archery Club, Darts Club, Ramp Car Jumping, Bike Jump, Slingshot Stunt Driver oraz Car Mechanic.

Źródło: Spółka, #BBT

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości