Grupa CCC miała w III kw. 63,8 mln zł straty netto j.d., 1,2 mln zł zysku EBIT (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
27 paź 2020, 20:42

Grupa CCC miała w III kw. 63,8 mln zł straty netto j.d., 1,2 mln zł zysku EBIT (opis)

Grupa CCC miała w trzecim kwartale 2020 roku 63,8 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 32,7 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 1,2 mln zł wobec 45,9 mln zł zysku przed rokiem i szacowanych wcześniej 8 mln zł straty.

Przychody grupy wyniosły 1.455,4 mln zł wobec 1.348,5 mln zł rok wcześniej. Szacunki wskazywały na przychody na poziomie 1,502 mld zł.

W raporcie podano, że w związku z pandemią średnio i długoterminowo grupa spodziewa się istotnego spadku wartości rynku obuwia w 2020

roku i jego odbudowy w 2021 roku (przy założeniu braku ponownego administracyjnego zamknięcia sklepów pod koniec 2020 roku lub w 2021 roku), wzrostu udziału w przychodach kanału e-commerce, przesunięcia się popytu konsumentów w kierunku towarów o jak najlepszym stosunku ceny do jakości w związku z obniżeniem ich dochodu rozporządzalnego.

Po trzech kwartałach 2020 roku grupa CCC ma 3.641,5 mln przychodów ze sprzedaży, co stanowi spadek o 4,3 proc. rdr i - jak podano - zmiana ta wynika ze spadku przychodów w segmencie działalności detalicznej o 762,7 mln zł (spadek o 29,3 proc.), spowodowanego w szczególności administracyjnym ograniczeniem sprzedaży w kanale stacjonarnym.

Grupa zanotowała wzrost przychodów z działalności e-commerce do 1.612,1 mln zł (+64,2 proc.), natomiast w segmencie działalności hurtowej spadek przychodów do 81,1 mln zł (spadek o 50,1 proc.).

Strata na działalności operacyjnej wyniosła po trzech kwartałach 495,2 mln zł, w porównaniu do 92,8 mln zł zysku przed rokiem. Strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 991,8 mln zł, wobec 148,3 mln zł straty przed rokiem.

Skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w okresie dziewięciu miesięcy 2020 r. wyniósł 1.581,4 mln zł i był niższy o 13,3 proc. w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wyniosła 44,8 proc. i była niższa

o 3,6 p.p. w stosunku do okresu porównywalnego.

Koszty funkcjonowania sklepów od stycznia do września 2020 r. wyniosły 878,6 mln zł i były niższe o 87,5 mln zł (spadek o 9,1 proc. rdr), przy spadku powierzchni handlowej 5,9 proc.

Skonsolidowane przepływy netto z działalności operacyjnej za okres 9 miesięcy 2020 r. wyniosły -98,8 mln zł.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec trzeciego kwartału 2020 r. wynosiła 688 tys. m kw. Na koniec września grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1053 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 66 platform online w całej Europie: eobuwie. pl, ccc .eu, MODIVO, DeeZee, Gino Rossi.

Jak podano, w trzecim kwartale 2020 r. Eobuwie zanotowało wzrost sprzedaży o 51 proc. rdr, a rentowność EBITDA wyniosła 8 proc., dynamicznie rozwija się także dostępny na 11 rynkach sklep online z modą premium Modivo. W tym roku planowanie jest wejście do kolejnych dwóch krajów.

(PAP Biznes), #CCC

doa/ osz/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości