W październiku dynamika przychodów w grupie CCC przyspieszyła w stosunku do trzeciego kwartału, a przez większość miesiąca wpływ drugiej fali pandemii na działalności biznesową był niewidoczny - poinformowała grupa w komunikacie prasowym.
"Mimo trudnego otoczenia, październik w CCC, w kanale stacjonarnym, nie pokazywał znaczącej podatności na drugą falę epidemii. Utożsamiamy to przede wszystkim z wyjątkowo dobrą ofertą kolekcji jesienno-zimowej i intensywną komunikacją z klientem. Nasz wielokanałowy model sprzedaży sprawdza się, w e-commerce każdy tydzień tego miesiąca to solidne, dwu- lub nawet trzycyfrowe wzrosty. Pandemia nie pozwala nam dzisiaj w pełni zmonetyzować efektów naszych działań z ostatnich dwóch lat, ale inwestycje w produkt, e-commerce i komunikację z klientem, pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marcin Czyczerski, prezes CCC.
Dodał, że spółka ma sprecyzowane plany funkcjonowania w różnych wariantach rozwoju sytuacji, w tym tego kryzysowego, zakładającego pełen lockdown.
"Podobnie jak w przypadku pierwszej fali pandemii, do bieżącej sytuacji podchodzimy jak do wyzwania, które nas umocni i uodporni. Nasze strategiczne cele pozostają aktualne – cyfryzacja, wzmacnianie e-commerce, rozbudowa oferty produktowej i zrównoważony rozwój" – powiedział Dariusz Miłek, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej CCC.
W trzecim kwartale sprzedaż grupy CCC wzrosła o 8 proc. do 1,45 mld zł.
Grupa inwestuje w umacnianie segmentu e-commerce. W strategii GO.22 spółka ustaliła cel 35-40 proc. udziałów online w łącznej sprzedaży grupy w 2022 roku.
"Dziś wiemy, że możemy ten cel zrealizować szybciej, de facto już w 2020 r. Sprzyjają temu z jednej strony gwałtowana zmiana zachowań konsumentów, a z drugiej dynamicznie rozwijane przez nas platformy cyfrowej sprzedaży. W świetle tego, będziemy adekwatnie dostosowywać powierzchnię handlową, redukować liczbę i średnią wielkość sklepu CCC, uelastyczniać umowy najmu, inaczej myśleć o rozwoju powierzchni. Jednocześnie, postępować będzie dalszy proces cyfryzacji istniejących sklepów i polepszania tam customer experience. Granica między offline a online już u nas nie istnieje" - powiedział wiceprezes Karol Półtorak.
(PAP Biznes), #CCCpel/ osz/