Ghostrunner po premierze: zwrot kosztów produkcji, 1 miejsce Global Top Sellers Steam
Głośno zapowiadana gra akcji Ghostrunner trafiła 27 października na PlayStation 4, Xbox One oraz PC. Wstępne szacunki, odbiór graczy oraz mediów potwierdzają, że jest to jedna z najważniejszych polskich gier 2020 roku – informują wydawcy All in! Games oraz 505 Games.
„Dzień rozpoczęcia działalności, wejścia na GPW i premiera Ghostrunnera – to trzy najważniejsze daty dla All in! Games. Długo czekaliśmy na ten moment, gdy pełna wersja gry trafi do graczy i na pewno się nie zawiedliśmy. Reakcje rynku przekroczyły nasze oczekiwania i wierzymy, że ten debiut otwiera nowy rozdział w historii istnienia naszej spółki. Według wstępnych szacunków już pierwszego dnia od rozpoczęcia sprzedaży zwrócił się z dużą nawiązką koszt produkcji wynoszący 2,5 mln euro, więc możemy uznać premierę za niezwykle udaną. Media bardzo ciepło przyjęły ten tytuł, o czym świadczą bardzo pozytywne recenzje, a gracze ruszyli do zakupów i już zaczęli przygodę w cyberpunkowym świecie. Jako właściciele marki Ghostrunner, jesteśmy dumni, że wspólnie z twórcami z One More Level, 3D Realms i Slipgate Ironworks, a także naszym partnerem wydawniczym, 505 Games, udało się stworzyć produkt, który ma szansę zyskać światową renomę. Wierzymy, że będzie to największy polski sukces od premiery Wiedźmina” - mówi Piotr Żygadło, CEO notowanego na GPW wydawnictwa All in! Games.
Ghostrunner to gra akcji, w której gracz wciela się w cyber-wojownika i przemierza ostatni bastion ludzkości, jakim jest wielka wieża-miasto. Zadaniem głównego bohatera jest stawienie czoła wrogom, odkrywanie sekretów super-struktury i pokonanie Klucznika. Pomóc ma w tym zaawansowana technologicznie katana, wystarczająco ostra, by zabijać wrogów jednym ciosem. Gra jest opatrzona dynamiczną ścieżką dźwiękową synthwave autorstwa Daniela Deluxe i wspiera technologię NVIDIA RTX Ray Tracing. Oferuje ona wciągające i zachwycające efekty wizualne, z jakich zwykle korzystają gry kategorii AAA.
Pozytywne recenzje mediów i graczy
26 października zakończyło się embargo na publikację recenzji przez media branżowe i Ghostrunner przystąpił do premiery z bardzo dobrymi opiniami. Według portalu Metacritic, który grupuje oceny międzynarodowych portali, średnia nota uwzględniająca blisko 30 recenzji, wyniosła w dniu wydania bardzo wysokie 83/100. Bardzo pozytywnie o grze pisały m.in. takie portale jak IGN, Polygon, Gamerevolution, Game-Debate, OpenCritic, Destructoid, Hooked Gamers, GameSpew, ShackNews, a także polski Komputer Świat, Polygamia, PPE, GryOnline, czy AntyWeb. O wysokich notowaniach tego tytułu świadczy też 85% pozytywnych opinii przy ponad 1000 recenzji (w zaledwie kilka godzin) na Steam oraz awans na 1. miejsce w rankingu Globalnych Bestsellerów.
„Na razie jest za wcześnie, by mówić o konkretnych danych liczbowych. Podamy je na przełomie listopada i grudnia, w odpowiednim komunikacie giełdowym, gdy spłyną dane dotyczące sprzedaży na konsole oraz otrzymamy kompletne informacje od wydawnictwa 505 Games, które prowadzi sprzedaż. Wstępne szacunki są jednak bardzo optymistyczne i widzimy, że nasze wysokie oczekiwania wobec gry nie były przesadzone. Na premierę czekała też giełda, gdyż w dniu wydania cena akcji osiągnęła 26zł, o 6 zł więcej niż dzień wcześniej” – podsumowuje Piotr Żygadło.
Przypomnijmy, że tytuł jest dostępny na PlayStation 4, Xbox One i PC w cenie regularnej $29.99 / €29.99 / £24.99 (124zł). Na Nintendo Switch pojawi się w listopadzie, a dokładna data zostanie ogłoszona w najbliższych dniach. Drobny poślizg wynika z faktu, iż wszyscy zaangażowani w tę produkcję chcą, by gracze otrzymali w pełni dopracowany produkt i mieli jak najlepsze doświadczenia z grą. Osobom, które zakupią grę na PlayStation 4 i Xbox One, przysługiwać będzie bezpłatny upgrade, gdy wyjdzie wersja gry na konsole nowej generacji – PlayStation 5 i Xbox Series X. Next-genowa premiera będzie miała miejsce w 2021, a dokładna data zostanie podana w późniejszym terminie.
O All in! Games:
All in! Games to wydawca gier komputerowych z siedzibą w Krakowie, działający w branży growej od końca 2018 roku. Firma wydaje i tworzy wyjątkowe gry na komputery osobiste i konsole, pracując nad polskimi i międzynarodowymi projektami. All in! Games jest wydawcą takich tytułów jak Ghostrunner (One More Level, współwydawca 505 Games), Paradise Lost (PolyAmorous), Alaloth - Champions of The Four Kingdoms (Gamera Interactive) i Tools Up! (The Knights of Unity). Od 2020 roku, po połączeniu ze spółką Setanta, All in! Games jest notowany na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Zapraszamy na oficjalną stronę firmy, by dowiedzieć się więcej o All in! Games.
O 505 Games:
505 Games należy do globalnej grupy Digital Bros, notowanej na włoskiej giełdzie papierów wartościowych. Jest wydawcą gier komputerowych, oferujących tytuły dla szerokiej grupy odbiorców, graczy w każdym wieku i na różnym poziomie zaawansowania. Firma wydaje i dystrybuuje gry na konsole Sony, Microsoft, Nintendo, PC (Steam, Epic i GoG), a w swoim portfolio ma takie tytuły jak Death Stranding, Don’t Starve, Sniper Elite III, Portal Knights, Quarantine czy też Control. Posiada biura we Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Chinach i Japonii, ale współpracuje z siecią partnerów dystrybucyjnych i sublicencyjnych na wszystkich innych rynkach.
Zapraszamy na oficjalną stronę firmy, by dowiedzieć się więcej o 505 Games.
O One More Level:
One More Level to krakowskie studio developerskie zajmujące się produkcją i wydawaniem gier przeznaczonych na konsole i komputery osobiste. Studio powstało w lipcu 2014 roku i od tego czasu regularnie rozwija swój potencjał rynkowy poprzez rozbudowywanie zespołu, technologii i portfolio. Obecnie zespół składa się z blisko 30 osób - są to zarówno deweloperzy z wieloletnim doświadczeniem w branży, jak i młodzi, utalentowani specjaliści.
Źródło: Spółka, #ALG