Sprzedaż opon do aut osobowych po trzech kwartałach 2020 r. spadła o 18 proc. rdr - podał Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego.
Z danych PZPO wynika, że spadek sprzedaży odnotowano we wszystkich segmentach opon oprócz opon do motocykli.
Największe spadki sprzedaży zanotowano w kategorii opon do samochodów dostawczych (-21 proc.) oraz SUV (-19 proc.).
Spadek sprzedaży opon ciężarowych wyniósł 3 proc., rolniczych 17 proc., a przemysłowych o 6 proc.
Sprzedaż opon motocyklowych wzrosła o 7 proc.
"Rynek opon w Polsce został bardzo dotkliwie doświadczony przez pandemię, co było szczególnie widoczne w pierwszym półroczu bieżącego roku. Wiele zakładów musiało przerwać produkcję z powodu spadku zamówień zarówno z rynku pierwszego wyposażenia, jak i rynku wymiany. Dynamika sprzedaży w 3. kwartale pozwoliła zmniejszyć spadki z pierwszego półrocza praktycznie we wszystkich segmentach – ale obserwując dynamiczny rozwój sytuacji epidemicznej w ostatnich tygodniach i biorąc również pod uwagę sytuację gospodarczą możemy założyć, że rok 2020 będzie bardzo trudny" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego Andrzej Włodarczyk.
"Drugie półrocze w przemyśle oponiarskim zapowiada się jedynie trochę lepiej niż pierwsze. Obawiamy się, że zamknięcie gospodarki znów mocno uderzy w branżę motoryzacyjną i oponiarską" - dodał.
(PAP Biznes), #DBCmap/ osz/