Dino widzi miejsce do poprawy marży brutto, ale skupia się na poprawie marży EBITDA (opis)
Dino Polska widzi miejsce do dalszej poprawy marży brutto na sprzedaży, ale skupia się przede wszystkim na poprawie marży EBITDA - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.
"Widzimy miejsce do dalszej poprawy marży brutto, ale głównym celem jest poprawa marży EBITDA. Na tym się skupiamy" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.
Marża EBITDA wyniosła w trzecim kwartale 11 proc., podczas gdy rok temu było to 9,5 proc. Po trzech kwartałach marża EBITDA wyniosła 9,8 proc. i była o 0,66 pkt proc. wyższa rdr.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła w III kw. o 1,9 p.p. rdr.
"Poprawa marży brutto w trzecim kwartale jest efektem wielu czynników, tj. wzrostu skali działalności i poprawy warunków zakupowych. W tej pozycji mamy też logistykę i gospodarkę magazynową. Tam też mieliśmy dość dużą efektywność" - powiedział członek zarządu.
Pytany o wpływ ewentualnego podatku handlowego na rentowność, odpowiedział, że rolą spółki będzie dostosować się do nowych okoliczności i zarządzać rentownością tak, by nie ucierpiała.
Przedstawiciele Dino nie chcieli informować o sprzedaży w październiku i listopadzie.
"Nie widzimy żadnych zjawisk, które mogłyby w istotny sposób wpłynąć na naszą działalność" - powiedział Michał Krauze.
Dodał, że spółka nie obserwuje w ostatnim czasie wzmożonych zakupów i robienia przez klientów zapasów, tak jak to było w marcu.
Jak poinformował, spółka co roku podnosi wynagrodzenia. Ich wzrost będzie skompensowany wzrostem sprzedaży LFL.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w trzecim kwartale tego roku 12,4 proc. rdr. wobec 7,8 proc. wzrostu w II kwartale. W okresie styczeń-wrzesień 2020 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 13,0 proc.
(PAP Biznes), #DNPpel/ ana/