Szacunkowe wyniki finansowe Grupy MEDIACAP za III kwartały 2020 roku
Szacunkowe przychody Grupy MEDIACAP po III kwartałach 2020 wyniosły ok. 28,8 mln PLN (-11% r/r). Poziom przychodów obciążony był wpływem COVID-19, jednak część przychodów utraconych w wyniku niemożliwości realizowania wybranych działań na rzecz klientów na skutek pandemii, zastąpiły częściowo inne, dedykowane rozwiązania i usługi świadczone w trybie online. W rezultacie szacowane przychody, są wyższe niż założony plan finansowy uwzględniający negatywny efekt COVID-19, który zakładał znaczący spadek przychodów. Z kolei pozytywnie na wynik EBITDA wpłynęły m.in. szybko wprowadzone mechanizmy oszczędnościowe w Grupie, co przełożyło się na dodatni wynik EBITDA w kwocie ok. 3,4 mln PLN (wzrost o 24% r/r).
- W trakcie III kwartału 2020 realizowaliśmy projekty pracując w trybie hybrydowym oraz zdalnym. Elastyczne dostosowanie do obostrzeń wynikających z pandemii, wpłynęło na nasz mix sprzedażowy, skoncentrowany obecnie na usługach świadczonych online – w szczególności rozwijamy usługi performance marketingu (w ramach w ramach Grupy S/F) badań online (w ramach IQS) i influencer marketingu (w ramach LTTM). W tych segmentach umacniamy naszą pozycję rynkową co powinno zaprocentować w przyszłości. W rezultacie organizacja pracuje dziś efektywnie w trybie mieszanym, a rentowność w III kwartałach była lepsza niż zakładaliśmy jeszcze wiosną - mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP S.A.
O MEDIACAP:
MEDIACAP SA to notowana na głównym rynku GPW grupa działająca na styku technologii i marketingu. Obecna segmentowa struktura Grupy MEDIACAP wygląda następująco: LTTM -: lider rynku influencer marketingu, m.in. największa w Polsce sieci kanałów na YouTube skupiającej ok. 1000 influencerów i największy dostawca usług związanych z gaming marketingiem, Grupa S/F - wiodący dostawca usług agencyjnych, wyspecjalizowany w budowie marek i branded content . IQS - piąta największa firma badawcza w Polsce, wyspecjalizowana w badaniach online, rozwiązaniach data science oraz raportach o trendach, m.in.: Game Story, Hype Hunters, Video Love Story czy Świat Młodych.
Źródło: Spółka, #MCP
