Cyfrowy Polsat miał w III kw. 1.078,9 mln zł EBITDA wobec 1.037,2 mln zł konsensusu (opis)
Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w trzecim kwartale 1.078,9 mln zł i był o 4 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Wynik wzrósł o 5,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.
Oczekiwania ośmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 1,01 mld zł do 1,067 mld zł.
Firma poniosła w minionym kwartale 3 mln zł dodatkowych kosztów związanych z pandemią COVID-19 - wynik EBITDA skorygowany o ten wpływ wyniósł 1.082,2 mln zł i był o 6 proc. wyższy niż w trzecim kwartale 2019 roku.
Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 3.003,5 mln zł i były o 1,3 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 3,8 proc.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 345,9 mln zł i był o 14,4 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 302,4 mln zł. Zysk wzrósł o 49,5 proc. rok do roku.
Koszty finansowe netto wyniosły 66,6 mln zł w trzecim kwartale 2020 roku i spadły o o 32 proc. rdr. Spadek ten wynikał przede wszystkim z niższych kosztów obsługi odsetek w następstwie obniżenia przez NBP w trakcie 2020 roku stóp procentowych łącznie o 140 punktów bazowych.
Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek wzrosły w trzecim kwartale do 297 mln zł z 244 mln zł rok wcześniej.
Zadłużenie netto Cyfrowego Polsatu wyniosło w trzecim kwartale 11,9 mld zł i stanowiło 2,85-krotność zysku EBITDA za ostatnie cztery kwartały.
Nakłady inwestycyjne grupy - z wyłączeniem wydatków akwizycyjnych - wyniosły 867,6 mln zł, czyli równowartość 9 proc. przychodów.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w trzecim kwartale 2,59 mld zł przychodów, o 3 proc. więcej niż przed rokiem oraz 947 mln zł skorygowanej EBITDA, 2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Łączna liczba usług świadczonych przez grupę na koniec września wyniosła 17,84 mln wobec 17,504 mln po drugim kwartale. Wskaźnik odejść klientów po raz kolejny spadł do rekordowo niskiego poziomu 6,1 proc. z 6,4 proc. kwartał wcześniej.
Usługi abonamentowe wzrosły do 15,17 mln z 14,979 mln zł w drugim kwartale, a średnie miesięczne przychody na klienta wzrosły o 0,4 zł do 86,9 zł.
Baza kontraktowych usług płatnej telewizji wyniosła 5,010 mln wobec 5,001 mln w drugim kwartale 2020.
Liczba świadczonych abonamentowych usług komórkowych wzrosła do 8,367 mln z 8,189 mln, a usług internetowych wyniosła 1,792 mln wobec 1,79 mln.
Liczba usług przedpłaconych (prepaid) Cyfrowego Polsatu wzrosła w trzecim kwartale do 2,67 mln z 2,53 mln. Średnie miesięcznie przychody z usługi prepaid wyniosły 21,5 zł, o 0,1 zł więcej niż w drugim kwartale.
Na koniec września Cyfrowy Polsat posiadał 2,048 mln klientów usług pakietowych wobec 2,028 mln klientów na koniec czerwca. Z pakietów usług korzystało 37 proc. klientów grupy (36 proc. kwartał wcześniej).
Segment nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowego Polsatu osiągnął 482 mln zł przychodów, o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Skorygowany zysk EBITDA segmentu wzrósł o 42 proc. rok do roku, do 135 mln zł.
Przychody Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu wzrosły w trzecim kwartale rdr o 0,9 proc. do 252 mln zł, podczas gdy wartość całego rynku zmniejszyła się o 2,2 proc. do 869 mln zł - udział grupy w rynku wzrósł do 29 proc.
(PAP Biznes), #CPSepo/ ana/
