Mazurska Manufaktura startuje z drugim etapem kampanii crowdinvestingowej
Mazurska Manufaktura S.A., producent mocnych alkoholi kraftowych oraz środków dezynfekujących, rozpoczęła drugi etap kampanii crowdinvestingowej, która potrwa maksymalnie do 27 listopada br. Spółka wyemitowała w ramach oferty publicznej kolejną transzę akcji serii E o wartości 2,2 mln zł. Warunki oferty są prezentowane na platformie CrowdConnect.pl. Cele przeznaczenia środków pochodzących z emisji akcji to rewitalizacja zabytkowego browaru w Szczytnie, którego Spółka jest właścicielem oraz uruchomienie produkcji legendarnego na Warmii i Mazurach piwa Jurand. Jeszcze w tym roku Mazurska Manufaktura S.A. planuje złożenie wniosku o wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego na rynku NewConnect.
Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna firma, która rozwija na polskim rynku dwie marki: Mazurską Manufakturę Alkoholi, specjalizującą się w produkcji rzemieślniczych alkoholi mocnych klasy premium, oraz MM Hygienic, oferującą środki biobójcze i dezynfekujące. Spółka nabyła ponad 100-letni, zabytkowy Browar w Szczytnie, na unowocześnienie którego pozyskała ponad 2,54 mln zł z emisji akcji reklamowanej w ramach ubiegłorocznej kampanii crowdfundingowej oraz 1,45 mln zł z emisji akcji oferowanych w ramach oferty prywatnej wśród swoich dotychczasowych akcjonariuszy. Dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji, firma unowocześniła i doposażyła zakład w Szczytnie, rozbudowała portfolio o nowe produkty kraftowe, a także – jako receptę na walkę z pandemią – uruchomiła wspomnianą markę MM Hygienic. – Ostatnie miesiące to czas ciężkiej pracy, licznych inwestycji i wyzwań związanych m.in. z koronawirusem. Nasze wysiłki się opłaciły – możemy się dzisiaj pochwalić dobrymi wynikami finansowymi – 3. kwartał 2020 roku zakończyliśmy z zyskiem na poziomie 1,9 mln zł. Aż do 2 mln litrów alkoholu rocznie zwiększyły się z kolei możliwości produkcyjne naszego zakładu – mówi Jakub Gromek, prezes zarządu Mazurskiej Manufaktury S.A.
Warunki emisji akcji i benefity dla akcjonariuszy
Po zakończonym sukcesem pierwszym, zamkniętym etapie emisji, w którym Spółka pozyskała zapisy na akcje serii E o wartości 2,2 mln zł, Mazurska Manufaktura S.A. rozpoczęła ofertę publiczną akcji na platformie Crowdconnect.pl. Cena emisyjna każdej akcji wynosi 35 zł. Minimalny poziom jednorazowego zapisu na akcje w drugiej transzy zapisów to 29 akcji. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Dom Maklerski INC S.A. Oferta publiczna akcji serii E potrwa maksymalnie do 27 listopada lub do czasu przyjęcia zapisów na wszystkie akcje oferowane przez Spółkę. Środki pozyskane z emisji mają wesprzeć Mazurską Manufakturę S.A. w rewitalizacji browaru w Szczytnie oraz uruchomieniu produkcji legendarnego na Warmii i Mazurach piwa Jurand – co, zgodnie z zapowiedziami, ma nastąpić na przełomie I i II kwartału 2021 roku. Za złożenie zapisów na akcje Mazurskiej Manufaktury S.A. są dla akcjonariuszy przewidziane dodatkowe benefity zależne od liczby nabytych akcji. Wśród nich znajdują się: limitowana wersja wódki Bielik z dedykacją, imienna cegiełka w „Hall of fame” w Browarze w Szczytnie, zestaw smakowych kraftów czy wysyłka nowości produktowych.
NewConnect coraz bliżej
Emisja akcji serii E stanowi ostatnią okazję na zakup akcji Mazurskiej Manufaktury S.A. przed planowanym debiutem giełdowym - jeszcze w tym roku spółka chce złożyć niezbędne dokumenty na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w celu dopuszczenia akcji do obrotu zorganizowanego. Mimo zapowiadanego wejścia na rynek NewConnect najwięksi akcjonariusze spółki, posiadający łącznie 86 proc. akcji spółki, podpisali lock up aż do czerwca 2022 roku.
O Mazurska Manufaktura:
Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna firma specjalizująca się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu oraz serię kraftowych nalewek. W lipcu 2019 roku spółka pozyskała w ramach emisji publicznej akcji, reklamowanej na jednej z platform crowdfundingowych 2,54 mln zł od ponad 1000 nowych akcjonariuszy.
Źródło: Spółka
