BoomBit aktualizuje strategię, chce koncentrować się na grach hyper-casual
Zarząd BoomBit zaktualizował cele strategiczne grupy; główym celem będzie rozwój w obszarze gier hyper-casual - podała spółka w komunikacie. Koncentracja na grach hyper-casual może skutkować zmniejszeniem liczby wydawanych gier typu GaaS w najbliższych latach w porównaniu do wcześniejszych planów produkcyjnych oraz wydawniczych grupy.
"W okresie styczeń - październik 2020 roku, przychody z gier hyper-casual odpowiadały za blisko 70 proc. przychodów grupy. Mając na uwadze wzrost przychodów uzyskiwanych przez grupę z gier hyper-casual, spółka jak i grupa rozwija portfolio w tym segmencie, wydając zarówno tytuły własne oraz stworzone przez zewnętrzne studia deweloperskie" - napisano.
BoomBit podał, że w 2020 r. wydał łącznie 27 gier na platformach iOS i Android, w tym 22 gry typu hyper-casual oraz jedną grę w formule Game as a Service oraz 9 gier na platformie Nintendo Switch. Premiery dwóch gier GaaS, które są obecnie w fazie soft launch, zostały przesunięte na pierwsze półrocze 2021 r.
Ponadto grupa będzie kontynuowała wydawanie gier na platformę Nintendo Switch oraz utrzymywała dotychczasowe portfolio gier w gatunkach, w których posiada pozycję wiodącego producenta, tj. Driving Simulator i Bridge.
W lutym BoomBit podawał, że w perspektywie najbliższych dwóch lat zakłada wydawanie rocznie 3-6 gier w formule Game as a Service oraz dalszy rozwój portfolio gier typu hyper-casual.
(PAP Biznes), #BBTdoa/ ana/
