Agora miała w III kw. 20,7 mln zł EBITDA, powyżej oczekiwań (opis)
Agora wypracowała w trzecim kwartale 2020 roku 20,7 mln zł EBITDA, o 25,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Zysk był wyższy od średniej prognozy analityków, która wynosiła 7,6 mln zł.
Przychody grupy wyniosły w trzecim kwartale 193 mln zł, co oznacza spadek o 34,2 proc. rok do roku, i okazały się o 4,7 proc. wyższe od oczekiwań.
Strata netto sięgnęła 7,1 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał stratę na poziomie 19,7 mln zł. Rok wcześniej strata wyniosła 2,9 mln zł.
Po trzech kwartałach EBITDA (bez wpływu standardu rachunkowego MSSF 16) spadła o 42,8 proc. do 34,5 mln zł. Przychody obniżyły się o 29,8 proc. do 612,1 mln zł, a strata netto wyniosła 88,4 mln zł wobec 14,2 mln zł straty przed rokiem.
Grupa podała, że w trzecim kwartale udało jej się ograniczyć koszty operacyjne o 90 mln zł, a od początku roku oszczędności wyniosły 190 mln zł. Od połowy kwietnia do połowy października wynagrodzenia pracowników grupy zostały obniżone o 20 proc. - według szacunków Agory oszczędności z tego tytułu wyniosą ok. 30 mln zł.
W segmencie filmowo-książkowym przychody grupy w trzecim kwartale spadły o 61,3 proc. do 47,5 mln zł. O ponad 70 proc. spadła sprzedaż biletów do kin, sprzedaż barowa oraz wydatki na reklamę kinową. Wynik EBITDA segmentu to minus 0,2 mln zł (wobec 33,3 mln zł zysku przed rokiem). Po trzech kwartałach wynik spadł o 68,5 proc. do 28,1 mln zł.
Segment prasowy zmniejszył sprzedaż o 24,2 proc. do 47,9 mln zł, ale dzięki obniżeniu kosztów operacyjnych netto o prawie 30 mln zł (m.in. dzięki redukcji zatrudnienia, czasowemu obniżeniu wynagrodzeń oraz dofinansowaniu z FGŚP) EBITDA wzrosła do 14,3 mln zł z 1,1 mln zł rok wcześniej. Agora podała, że na koniec września miała 240,7 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych Wyborcza pl, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
Przychody segmentu reklamy zewnętrznej (głównie spółka AMS) spadły w trzecim kwartale o 20,7 proc. do 33,4 mln zł, a EBITDA zmniejszyła się o 21,6 proc. do 10,5 mln zł. Grupa poinformowała, że lepsza od rynkowej dynamika wpływów reklamowych AMS wynika z dobrych wyników w segmencie klasycznej reklamy out-of-home oraz współpracy z kontrahentami i przygotowania dedykowanej oferty na powrót po pandemii.
W dywizji internetowej sprzedaż spadła o 6,4 proc. rok do roku, do 45,1 mln zł, ale, podobnie jak w segmencie prasowym, niższe koszty pozwoliły Agorze na poprawę wyniku EBITDA do 11,3 mln zł z 5,6 mln zł.
Radiowa działalność Agory przyniosła grupie w trzecim kwartale 22,1 mln zł przychodów, o 13,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wynik EBITDA wzrósł o 59 proc. do 7 mln zł, dzięki spadkowi kosztów (m.in. wynagrodzeń, usług obcych, reprezentacji i reklamy).
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Agory w trzecim kwartale 2020 i ich odniesienie do konsensusu PAP oraz wyników poprzednich okresów:
| 3Q2020 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk | YTD 2020 | rdr |
| Przychody | 193,0 | 184,4 | 4,7% | -34,2% | 49,0% | 612,1 | -29,8% |
| EBITDA (bez MSSF 16) | 20,7 | 7,6 | 172,4% | -25,5% | - | 34,5 | -42,8% |
| EBIT | -4,3 | -18,6 | - | - | - | -77,2 | - |
| zysk netto j.d. | -7,1 | -19,7 | - | - | - | -88,4 | - |
| marża EBITDA | 10,7% | 4,3% | 6,43 | 1,25 | 19,90 | 5,64% | -1,28 |
| marża EBIT | -2,2% | -10,0% | 7,74 | -5,04 | 38,94 | -12,61% | -12,56 |
| marża netto | -3,7% | -10,6% | 6,97 | -2,69 | 26,11 | -14,44% | -12,81 |
kuc/ ana/
