W listopadzie wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) spadł o 9,2 pkt. proc. do -29,2 - GUS
W listopadzie wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) spadł o 9,2 pkt. proc. do -29,2 - podał GUS.
GUS podał, że w listopadzie wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości niższe niż przed miesiącem, a największe spadki odnotowano dla ocen przyszłej oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 14,5 pkt proc. i 12,5 pkt proc.).
W odniesieniu do listopada 2019 roku obecna wartość BWUK jest niższa o 35,9 pkt proc.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 10,9 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -30,1.
Według GUS na spadek wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki, a największy spadek odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (o 18,0 pkt proc.).
W listopadzie WWUK osiągnął wartość o 32,3 pkt proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2019 roku. (PAP Biznes)
map/ gor/
