Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk netto Ferro w III kw. wzrósł rdr o 62 proc., grupa podtrzymuje cele strategiczne

Grupa Ferro odnotowała w trzecim kwartale 2020 roku 23,6 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 14,5 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie. Prognozy analityków znajdowały się w przedziale 13,9-16,3 mln zł. Zarząd jest zadowolony z tegorocznych wyników i podtrzymuje założone cele strategiczne.

Jak podano, przychody grupy wzrosły rdr w trzecim kwartale do 147,7 mln zł, czyli o 21 proc. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się przychodów w przedziale 134-134,3 mln zł.

Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 27,6 mln zł wobec 19,8 mln zł rok wcześniej. Prognozy analityków w zakresie EBIT znajdowały się w przedziale 19,9-21,9 mln zł.

EBITDA grupy wyniosła w trzecim kwartale 29,4 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 37 proc. Analitycy spodziewali się 21,6-23,8 mln zł EBITDA.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięć tego roku (...). Zadbaliśmy o łańcuchy dostaw i stały kontakt z naszymi partnerami biznesowymi, aktywną obecność na wszystkich rynkach i gotowość do elastycznego odpowiadania na potrzeby klientów" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Wojciech Gątkiewicz.

"Równocześnie, w ramach inicjatyw strategicznych F1, pracujemy nad naszą ofertą – odpowiednim miksem produktowym, kompleksowością i stopniowym zwiększaniem udziału produktów o wyższej wartości dodanej na naszym portfolio. Reasumując - pomimo wymagającego otoczenia wyraźnie dostrzegamy słuszność obranych kierunków rozwoju i efekty wdrożenia Strategii F1, kontynuujemy jej realizację i podtrzymujemy założone cele" - dodał prezes.

Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2020 r. grupa odnotowała 384,5 mln zł przychodów (+14 proc. rdr), 63,1 mln zł zysku z działalności operacyjnej (+26 proc. rdr), 68,5 mln zł EBITDA (+26 proc.) i 52,5 mln zł zysku netto (+42 proc. rdr).

Przychody grupy na rynku polskim w tym okresie wzrosły o blisko 8 proc. rdr do 135,2 mln zł, a sprzedaż zagraniczna odpowiadała w tym okresie za 65 proc. przychodów grupy.

"Bardzo wysokie dynamiki wzrostu sprzedaży zanotowały w tym czasie rynki węgierski i rumuński – odpowiednio 53 proc. i 23 proc. rdr. Najbardziej dojrzałe spośród rynków zagranicznych, czyli Czechy i Słowacja, osiągnęły wzrosty na poziomie odpowiednio +7 proc. i ponad +6 proc. Sprzedaż w segmencie +pozostałe+ wzrosła o 36 proc." - napisano w komunikacie.

Grupa Ferro w ramach strategii na lata 2019-2023 chce zwiększać skonsolidowane przychody średniorocznie o około 11 proc. do 700 mln zł w 2023 roku. Średnioroczny wzrost EBITDA ma wynieść około 10 proc. do 90 mln zł w 2023 roku.

Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów.

(PAP Biznes), #FRO

doa/ osz/

Zobacz także: Ferro SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: