Przejdź do treści

udostępnij:

BoomBit poprawił wyniki w trzecim kwartale, wprowadza nową grę na Nintendo Switch

BoomBit w trzecim kwartale 2020 zanotował przychody w wysokości 35,8 mln zł, zysk EBITDA wyniósł 6,1 mln zł, a zysk netto 2 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Jeszcze w listopadzie spółka wprowadzi na platformę Nintendo Switch nową grę Ramp Car Jumping.

Przed rokiem, w trzecim kwartale 2019 roku, BoomBit miał 14,8 mln zł przychodów i 1,6 mln zł straty netto.

Po trzech kwartałach 2020 grupa BoomBit wypracował 106 mln zł przychodów (więcej niż w 2018 i 2019 roku łącznie), 22,2 mln zł zysku EBITDA oraz 10,4 mln zł zysku netto.

Nakłady na user acquisition wyniosły w tym okresie 52 mln zł. Łącznie w trzech kwartałach 2020 gry hyper-casual odpowiadały za niecałe 70 proc. przychodów grupy.

Na koniec października łączna liczba pobrań wszystkich gier Grupy BoomBit wyniosła ponad 178 mln.

"Grupa BoomBit posiada obecnie w portfolio kilkanaście gier hyper-casual, dla których aktywnie prowadzi kampanie marketingowe, a najpopularniejsze z nich notują 500 tys. – milion pobrań miesięcznie nawet kilka miesięcy po wydaniu" - powiedział prezes spółki Marcin Olejarz.

Olejarz wskazał, że obecnie ponad 70 proc. zespołów produkcyjnych zaangażowanych jest w tworzenie gier hyper-casual.

"W efekcie tych działań w najbliższym czasie zadebiutują kolejne gry tego gatunku, zarówno produkowane przez wewnętrzne zespoły, jaki i zewnętrznych deweloperów z różnych części świata. Współpracujemy m.in. ze studiami z Australii, Brazylii, Indii, RPA, Turcji i Ukrainy, mającymi już w portfolio gry, które odniosły rynkowy sukces" - powiedział Marcin Olejarz.

BoomBit regularnie wydaje także gry w wersjach na platformę Nintendo Switch. Jeszcze w tym miesiącu na tę platformę wprowadzona zostanie gra Ramp Car Jumping.

"Koncentracja na publikacji gier hyper-casual oznacza znaczne zwiększenie, względem zeszłego roku, ilości testowanych i wydawanych tytułów. Od początku drugiego kwartału 2020 intensywnie inwestujemy w rozwój obszarów user acquisition i business intelligence. Powiększyliśmy zespoły odpowiedzialne za prowadzenie kampanii UA, tworzenie kreacji marketingowych oraz narzędzi do analizy danych" - powiedział wiceprezes BoomBit Hannibal Soares.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Do najpopularniejszych gier Grupy BoomBit obecnie należą Archery Club, Darts Club, Ramp Car Jumping, Bike Jump, Slingshot Stunt Driver oraz Car Mechanic.

(PAP Biznes), #BBT

pr/ gor/

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: