Przejdź do treści

udostępnij:

Skorygowana EBITDA Allegro w III kw. 2020 roku wyniosła 408,5 mln zł wobec 412,8 mln zł konsensusu (opis)

Skorygowana EBITDA Allegro w trzecim kwartale 2020 roku wzrosła rdr o 26,7 proc. do 408,5 mln zł - wynika z raportu kwartalnego Allegro.. Konsensus PAP Biznes zakładał 412,8 mln zł.

Raportowana EBITDA spadła o 11 proc. rdr do 284,7 mln zł wobec 282,5 mln zł konsensus.

Allegro miało w trzecim kwartale 2020 roku 131,7 mln zł straty netto wobec 73,4 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk netto za trzeci kwartał tego roku, oczyszczony o zdarzenia jednorazowe (koszty związane z IPO i refinansowaniem zadłużenia), wyniósł 147,4 mln zł (+94,6 proc. rdr).

"W trzecim kwartale 2020 r. Allegro poprawiło kluczowe wyniki operacyjne i finansowe. Chociaż ogłaszamy te wyniki z satysfakcją, mamy świadomość, że wszyscy odczuwamy trudną sytuację gospodarczą i społeczną, wywołaną przez Covid-19 w Polsce i na świecie. W tych warunkach zdołaliśmy przyciągnąć na naszą platformę 300 tys. nowych klientów, co z kolei pozwoliło sprzedającym zwiększyć wartość sprzedaży o 48,7 proc. rdr, do ponad 8,25 mld zł. Nasz zespół skupiał się na szeregu inicjatyw, których celem było zwiększenie liczby ofert, zapewnienie konkurencyjnych cen dla konsumentów i jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Klienci zwiększają częstotliwość i wartość zakupów – w ostatnim kwartale średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły o kolejne 7,4 proc. do blisko 2 500 zł rocznie – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Allegro Francois Nuyts.

"Z zadowoleniem widzimy również, że do programu lojalnościowego SMART! dołącza rekordowa liczba kupujących. Wyniki Allegro pokazują, że popularność zakupów online wśród polskich konsumentów szybko rośnie. W czwartym kwartale obserwujemy dalszy wzrost tego zainteresowania. Allegro jest bardzo dobrze przygotowane na to, by ułatwić konsumentom świąteczne zakupy, a także wspierać sprzedawców w tym kluczowym dla nich okresie" - dodał.

Przychody Allegro wzrosły w trzecim kwartale o 49,7 proc. do 928,7 mln zł. Konsensus zakładał 940 mln zł przychodów. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro w trzecim kwartale 2020 r. wyniosła 8.253 mln zł (+48,7 proc. rdr).

Największy udział w łącznych przychodach miał segment marketplace, czyli prowizje i opłaty pobierane od sprzedających – przychody z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł (+50,2 proc.). Usługi reklamowe przyniosły grupie 78,3 mln zł przychodów (+62,7 proc. rdr), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł (+17,6 proc. rdr).

Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli o 0,3 mln więcej niż na koniec pierwszego półrocza 2020 r. i o 1,4 mln więcej niż przed rokiem (+12,9 proc. rdr). Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września br. przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6 proc. rdr.

(PAP Biznes), #ALE

epo/ doa/

Zobacz także: Allegro.eu SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: