CCC w '21 postawi jeszcze mocniej na e-commerce (wywiad)
Priorytetem dla grupy CCC na przyszły rok będzie dalszy mocny rozwój kanału sprzedaży internetowej i omnichannel - poinformował PAP Biznes Marcin Czyczerski, prezes CCC.
"Pracujemy nad opracowaniem celów na 2021 rok. Podobnie jak w tym roku, przygotujemy różne scenariusze, bo to się już w tym roku dwa razy sprawdziło" - powiedział PAP Biznes Czyczerski.
Pytany o priorytety na przyszły rok, odpowiedział: "Priorytetem będzie jeszcze silniejszy e-commerce. Będziemy chcieli wejść na nowe rynki (m.in. Słowenia dla eObuwia, a dla CCC Grecja, Rosja, Słowenia, Bułgaria, Chorwacja, Ukraina)".
"Planujemy dużo zmian w usługach e-commerce i zwiększenie mocy w logistyce e-commerce: oddanie do użytku trzeciej hali magazynowej w Zielonej Górze oraz uruchomienie wysyłek bezpośrednio ze sklepów. Dziś organizujemy taką wysyłkę z jednego sklepu, w grudniu uruchomimy taką możliwość w kolejnych. Możemy wtedy dostarczyć produkt w ciągu 60 minut" - dodał.
Grupa chce też stawiać na dalszy rozwój omnichannel.
"Sieć stacjonarną dopasujemy do nowego ekosystemu z klientem w centrum uwagi i naszego nowego modelu biznesowego. Nadal mocno wierzymy w sklepy stacjonarne, potrzeba ich mniej i o mniejszej powierzchni, muszą być też w pełni zintegrowane z e-commerce, uzbrojone w rozwiązania technologiczne. Są jednak bardzo istotnym elementem naszego modelu sprzedaży" - powiedział Czyczerski.
Ponadto, kontynuowane będą prace nad rozwojem produktu.
"Oferta wiosna - lato jest przygotowana, będzie jeszcze lepsza niż dotychczasowe, jesteśmy więc bardzo pozytywnie nastawieni co do przyszłości" - powiedział prezes CCC.
"Sprzedaż w 2021 roku nie będzie jednak w pełni zależeć od nas, ale również od wpływu pandemii, stąd ciężko +bawić się+ w szacunki, jak będzie" - dodał.
Poinformował, że pod względem geograficznym grupa zamierza skupiać się na Europie Środkowo-Wschodniej.
"Poszukujemy inwestora dla biznesu szwajcarskiego, który byłby w stanie przejąć nasze miejsce. Restrukturyzacja części niemieckiej już się dokonała" - powiedział.
Pytany o wybór inwestora dla eObuwia, odpowiedział, że harmonogram się nie zmienił.
"Będziemy chcieli mieć krótką listę w tym roku" - powiedział.
Na początku listopada grupa CCC zawarła z bankami umowę dotyczącą udzielenia dwuletnich kredytów odnawialnych do łącznej sumy 250 mln zł. Kredyty będą zabezpieczone m.in. poręczeniami do łącznej sumy 200 mln zł udzielonymi przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
Ponadto, jak poinformował Czyczerski, spółka proceduje wniosek o wsparcie finansowe z PFR. Trwają też rozmowy z bankami.
Na koniec września 2020 roku grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona była w 1.053 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada ponad 60 platform online w całej Europie: eobuwie. pl, ccc. eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.
Anna Pełka
(PAP Biznes), #CCC
pel/ asa/
