Dadelo zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji i wprowadzić je do obrotu na GPW - podała spółka w komunikacie. Dadelo zaoferuje łącznie nie więcej niż 4,6 mln nowo emitowanych akcji serii C.
Spółka podała, że o ile wszystkie nowe emitowane akcje zostaną objęte przez inwestorów, to po przeprowadzeniu oferty będą stanowić 40,11 proc. kapitału zakładowego spółki, uprawniając tym samym do 4.600.000 głosów stanowiących 40,11 proc. w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu.
Oferta publiczna jest kierowana do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce. Środki pozyskane z oferty spółka zamierza w większości wykorzystać na rozbudowę oferty produktowej do 20-25 tys. produktów (SKU) oraz na rozwój infrastruktury magazynowej.
Jak podano, spółka oraz akcjonariusze kontrolujący zawrą umowy lock-up na okres nie dłuższy niż 360 dni od daty pierwszego notowania akcji.
"Działamy na sprzyjającym i bardzo perspektywicznym rynku. Mamy unikalną pozycję na styku wielu sprzyjających trendów rynkowych i społecznych. Z jednej strony bardzo szybko rosnący rynek e-commerce, w którym mamy duże doświadczenie zdobyte w Oponeo. pl, z drugiej popularyzacja zdrowego trybu życia, dynamicznie rosnąca popularność rowerów, używanych zarówno do codziennego poruszania się w miastach, jak i do rekreacji i sportu. Rozwijana jest także infrastruktura rowerowa, co ważne nie tylko w miastach. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, a także nasze duże doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu biznesami e-commerce, jestem przekonany, że Dadelo będzie nadal szybko się rozwijać, dynamicznie powiększając swoje udziały rynkowe" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Ryszard Zawieruszyński.
Dadelo, należące do grupy Oponeo, jest podmiotem działającym na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej. Spółka prowadzi sprzedaż on-line przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe .pl. W ofercie Dadelo znajduje się ok. 12 tys. produktów (SKU) około 200 marek.
Celem strategicznym spółki jest wzrost udziału rynku rowerów, akcesoriów, części i ubrań rowerowych do poziomu 10 proc. w perspektywie średnioterminowej (3-5 lat). Obecnie Dadelo szacuje swój udział na ok. 1 proc. na rynku sprzedaży rowerów, części i akcesoriów rowerowych oraz odzieży rowerowej sprzedawanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i poprzez sprzedaż elektroniczną.
Dadelo zamierza kontynuować rozwój działalności w obszarze handlu w segmencie e-commerce, dążąc do poszerzenia swojej oferty, zwiększenia bazy klientów i przychodów ze sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości oferty produktowej i obsługi klienta.
Elementem strategii jest dalszy rozwój spółki dzięki nabywaniu innych podmiotów i inwestycjom w nowe rozwiązania technologiczne.
W ocenie spółki potencjał rynku w Polsce, czyli wartość rynku rowerów, części, akcesoriów i odzieży rowerowej szacowany jest na ok. 4 mld zł. Rynek rośnie bardzo szybko ze względu na trendy społeczne związane ze zdrowym stylem życia oraz zmianami w sposobie przemieszczania się po miastach (unikanie komunikacji miejskiej, zatłoczonych ulic) przy jednoczesnym rozwoju drogowej infrastruktury rowerowej
W okresie 9 miesięcy zakończonym 30 września 2020 r., Dadelo obsłużyła ponad 200 tys. zamówień internetowych, a wartość średniego zamówienia wyniosła prawie 260 zł.
W pierwszej połowie 2020 r. przychody spółki wyniosły 33 mln zł (wzrost o 113 proc. rdr), a wynik EBITDA 3,5 mln zł, co oznacza ok. 10-krotny wzrost rdr.
Doradcami procesu IPO sDadelo są: Trigon Dom Maklerski – Menedżer Oferty, cc group sp zoo – Doradca Zarządu oraz DLA Piper Giziński Kycia sp.k. – Doradca Prawny.
Spółka będzie informować o kolejnych krokach dotyczących IPO po zatwierdzeniu prospektu przez KNF oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników.
(PAP Biznes), #OPNepo/ ana/