Answear przygotowuje się do IPO w '20, MCI Capital sprzeda do 50 proc. akcji | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
04 gru 2020, 08:54

Answear przygotowuje się do IPO w '20, MCI Capital sprzeda do 50 proc. akcji

Answear .com, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, chce zadebiutować na rynku głównym do końca 2020 r. Spółka finalizuje postępowanie prospektowe i przygotowuje się do rozpoczęcia pierwszej oferty publicznej - podał Answear w komunikacie prasowym. Fundusz MCI Capital zamierza sprzedać do 50 proc. posiadanego pakietu akcji.

"Wejście na giełdę to dla nas naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą skalą działania, a także apetytem na więcej. Dzięki ofercie publicznej pozyskamy środki na realizację naszych strategicznych celów. Mam tu na myśli przede wszystkim powiększenie oferty produktowej, rozwój działalności na nowych rynkach, a także zwiększenie świadomości marki Answear .com wśród potencjalnych klientów" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Answear Krzysztof Bajołek.

"W połowie września złożyliśmy prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Obecnie finalizujemy to postępowanie. Liczymy, że uda nam się zadebiutować jeszcze w obecnym roku" - dodał Krzysztof Bajołek.

Jak podano, debiut będzie związany z emisją nowych akcji oraz sprzedażą do 50 proc. pakietu akcji przez fundusz MCI Capital (MCI. TechVentures 1.0).

Większościowy akcjonariusz – Fundusz Forum X, powiązany z prezesem Krzysztofem Bajołkiem oraz członkiem rady nadzorczej Arkadiuszem Bajołkiem, nie będzie uczestniczył w transakcji. Akcjonariusze zobowiążą się nie sprzedawać akcji spółki przez okres 12 miesięcy od transakcji.

2/3 udziałów w Answear należy do funduszu inwestycyjnego powiązanego z rodziną Krzysztofa Bajołka. Od 2013 roku mniejszościowym akcjonariuszem jest MCI, który ma pozostałe ok. 1/3 udziałów.

Answear .com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r. Spółka prowadzi obecnie działalność w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki. Answear.com oferuje około 90 tys. produktów z ponad 350 światowych marek.

Podczas czwartkowego webinaru przedstawiciele spółki poinformowali, że Answear chce w ciągu czterech lat wejść na kolejne jedenaście rynków w Europie Środkowo-Wschodniej.

W komunikacie podano, że przychody Answear za ostatnie dwanaście miesięcy (liczone od końca września) wyniosły 369 mln zł, a w listopadzie przychody wzrosły o przeszło 60 proc. rdr. W ocenie prezesa, pozwala to z dużym optymizmem patrzeć na wyniki za czwarty kwartał.

Globalnymi koordynatorami oferty, prowadzącymi księgę popytu jest mBank oraz Trigon Dom Maklerski. Doradcą prawnym spółki w tym procesie jest Kancelaria Prawna Dubiński Jeleński Masiarz i Wspólnicy. Audytorem spółki jest Grant Thornton. (PAP Biznes)

doa/ asa/

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości