Dadelo chce zwiększać przychody w co najmniej dwucyfrowym tempie | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
04 gru 2020, 10:31

Dadelo chce zwiększać przychody w co najmniej dwucyfrowym tempie

Dadelo planuje w najbliższych latach zwiększać przychody w co najmniej dwucyfrowym tempie - poinformował podczas wideokonferencji dla dziennikarzy prezes spółki Ryszard Zawieruszyński.

"Moim celem jest dynamiczne powiększanie sprzedaży, nie tylko dwucyfrowe, ale może nawet trzycyfrowe. To jest cel dla zarządu, załogi. Rynek jest bardzo duży, a nasz udział bardzo mały. I tak jak Oponeo powiększało się o 60-80 proc. przez pierwsze 3-4 lata, taki sam sobie stawiam cel" - powiedział prezes.

Dodał, że Dadelo zakłada wzrost EBITDA w 2021 roku. W opublikowanym w czwartek prospekcie spółka nie przedstawiła prognoz wyników finansowych.

Według szacunków zarządu, w okresie dziewięciu miesięcy zakończonych 30 września 2020 r. przychody spółki wzrosły o około 103 proc. rdr do około 52 mln zł. Jedną czwartą sprzedaży Dadelo stanowią same rowery, pozostała część to akcesoria, ubrania i części zamienne do rowerów.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł około 5,1 mln zł, amortyzacja (bez amortyzacji wartości firmy) wyniosła 174 tys. zł, a zysk netto około 4,15 mln zł.

Dadelo należy do Grupy Oponeo i jest podmiotem działającym na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej. Spółka rozpoczęła w czwartek ofertę publiczną, z której chce uzyskać około 72,8-82,8 mln zł brutto.

Pozyskane środki Dadelo planuje wykorzystać na dalszy rozwój swojej działalności, poprzez nabycie dodatkowych towarów do oferty spółki i tym samym rozbudowę oferty produktowej do ok. 20-25 tys. SKU, na co zamierza przeznaczyć około 90-92 proc. wpływów z oferty (około 60-70 mln zł). Około 8-10 proc. wpływów z oferty (około 6,5 mln zł) Dadelo chce przeznaczyć na rozwój wykorzystywanej infrastruktury magazynowej.

Celem strategicznym spółki jest wzrost udziału w rynku rowerów, akcesoriów, części i ubrań rowerowych do poziomu 10 proc. w perspektywie średnioterminowej (3-5 lat). Obecnie spółka szacuje swój udział na ok. 1,5 proc. na rynku sprzedaży rowerów, części i akcesoriów rowerowych oraz odzieży rowerowej sprzedawanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i poprzez sprzedaż elektroniczną.

Prezes zapowiedział w piątek, że ekspansja zagraniczna może być kolejnym etapem rozwoju Dadelo.

"Chcemy wejść na zagraniczne rynki, ale widzimy gigantyczny potencjał w Polsce. Chcemy się +okopać+ w Polsce, aby być absolutnym liderem i dopiero wtedy za zarobione pieniądze część energii poświęcić na zagranicę" - powiedział.

Zawieruszyński zakłada, że w pierwszym etapie Dadelo może wejść do Czech, Słowacji i Węgier, a potem do Europy Zachodniej.

(PAP Biznes), #OPN

epo/ asa/

Zobacz także: Oponeo.pl SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości