Przejdź do treści

udostępnij:

Większość preorderów gry "Cyberpunk 2077" to zamówienia cyfrowe - prezes (opis)

Większość przedsprzedaży gry "Cyberpunk" to zamówienia w formie cyfrowej, głównym kanałem jest platforma Steam - powiedział prezes Adam Kiciński. Komputery PC odpowiadały za prawie 60 proc. przedsprzedaży. Relatywnie dużo zamówień złożono poprzez platformę GOG, należącą do CD Projektu.

"Większość preorderów, zdecydowana większość, to są preordery w kanałach cyfrowych, główny kanał to Steam. Udział PC to prawie 60 proc., ale z czasem ta proporcja się zmieni. Dodatkowa informacja jest taka, że od dwóch tygodni z każdej sztuki sprzedanej otrzymujemy 80 proc. tantiem. Przekroczyliśmy próg, który do tego uprawnia" - powiedział prezes podczas konferencji.

Kiciński dodał, że obecny rozkład sprzedaży niekoniecznie musi utrzymać się w przyszłości.

"To naturalne, że gracze zamawiają preordery cyfrowo, choćby żeby ściągnąć grę przed premierą. Dodatkowo, myślę, że COVID może odgrywać pewną rolę" - powiedział.

Prezes przypomniał, że duży udział cyfrowej sprzedaży cieszy spółkę z punktu widzenia wyników - producenci gier płacą w tym wypadku niższe prowizje dystrybutorom niż przy sprzedaży fizycznych kopii gry w sklepach.

Spółka jest bardzo zadowolona ze sprzedaży na własnej platformie dystrybucyjnej GOG.

"Udział GOG w cyfrowej sprzedaży jest wielokrotnie większy niż wynikałoby to z proporcji wielkości GOG do Steam" - powiedział.

CD Projekt podał w czwartek, że w przedsprzedaży na grę "Cyberpunk 2077" złożono ponad 8 mln zamówień. Przedsprzedaż zawiera dane w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych. Dotyczy zamówień złożonych do 9 grudnia włącznie. Analitycy oczekiwali, że przedsprzedaż gry wyniosła 5-9 mln kopii.

Prezes ocenił, że przedsprzedaż przekroczyła "najśmielsze marzenia" spółki.

"Nie rozmawialiśmy nawet o takich liczbach" - powiedział.

Premiera gry "Cyberpunk 2077" w wersji na komputery PC w serwisach Steam, GOG i Epic Store oraz na Google Stadia miała miejsce w czwartek jednocześnie we wszystkich krajach, o godz. 1:00 w nocy polskiego czasu. Premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbywa się o północy lokalnego czasu.

W grę około godz. 4 grało na portalu Steam jednocześnie ponad 1 mln osób - daje to nowej produkcji CD Projektu czwartą pozycję na liście wszechczasów.

Tytuł zbiera sporo negatywnych ocen graczy ze względu na błędy.

(PAP Biznes), #CDR

kuc/ ana/

Zobacz także: CD Projekt SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: