Większość problemów graczy "Cyberpunk 2077" jest możliwa do zaadresowania - prezes
Większość problemów, które napotykają obecnie gracze "Cyberpunk 2077" jest możliwa do zaadresowania, pracujemy nad tym - poinformował prezes CD Projektu Adam Kiciński.
"To są pierwsze oceny. Po wstępnej analizie wniosek jest następujący: niektóre konfiguracje (sprzętowe - PAP) mają problemy. Absolutnie większość problemów jest do zaadresowania. W ogromnej większości wszystko jest ok., mówimy jednak o mniejszości przypadków" - powiedział prezes.
"Cały czas pracujemy, przygotowujemy tzw. hotfixy (poprawki - PAP), będziemy je wypuszczać, by zminimalizować liczbę kłopotów graczy" - dodał.
Kiciński ocenił, że liczba tzw. bugów (drobnych błędów graficznych) w "Cyberpunku" jest "niezauważalna". Studio pracuje głównie nad problemami na styku sprzętu i oprogramowania.
Prezes poinformował, że spółka nie rozważała kolejnego przesunięcie daty premiery.
"Dopiero oddając grę w ręce graczy dowiadujemy sie o pewnym rzeczach. Pewnie, że wolelibyśmy, żeby było mniej błędów, ale nie rozważaliśmy czwartego przesunięcia" - wyjaśnił.
Kiciński podał, że zespół nadal pracuje nad grą, a po zakończeniu tych prac wiele osób będzie odpoczywało, a dopiero następnie zacznie pracować nad nowymi projektami, o których studio nie chce na razie informować.
"Po wypoczynku poświęcimy chwilę na refleksję, równolegle będziemy rozważali usprawnienia organizacyjne" - powiedział.
Premiera gry "Cyberpunk 2077" w wersji na komputery PC w serwisach Steam, GOG i Epic Store oraz na Google Stadia miała miejsce w czwartek jednocześnie we wszystkich krajach, o godz. 1:00 w nocy polskiego czasu. Premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbywa się o północy lokalnego czasu.
W grę około godz. 4 grało na portalu Steam jednocześnie ponad 1 mln osób - daje to nowej produkcji CD Projektu czwartą pozycję na liście wszechczasów.
Tytuł zbiera jednocześnie sporo negatywnych ocen graczy ze względu na błędy.
CD Projekt podał w czwartek, że w przedsprzedaży na grę "Cyberpunk 2077" złożono ponad 8 mln zamówień. Przedsprzedaż zawiera dane w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych. Dotyczy zamówień złożonych do 9 grudnia włącznie. Analitycy oczekiwali, że przedsprzedaż gry wyniosła 5-9 mln kopii.
Gra zebrała na Steam jak dotąd 15,7 tys. ocen graczy, z których 71 proc. jest pozytywnych. Tytuł utrzymuje łączną ocenę "w większości pozytywne", jednak jeżeli średnia spadnie do 70 proc. Steam zacznie oznaczać ocenę jako "mieszaną". Wynik jest niższy od 91/100 pkt, które na początku tygodnia przyznali "CP 2077" recenzenci z portali branżowych.
Gracze, którzy negatywnie wypowiedzieli się o "Cyberpunku", wskazują na problemy z optymalizacją gry (słaba jakość rozgrywki na relatywnie mocnym sprzęcie), grafiką oraz błędy, często uniemożliwiające grę.
(PAP Biznes), #CDRkuc/ ana/
