Black Rose Projects rozpoczęło procedurę przekształcenia w spółkę akcyjną. Studio szykuje się do debiutu na NewConnect
Działająca od dwóch lat w branży gamedev spółka Black Rose Projects, w związku z planowanym debiutem na rynku NewConnect, rozpoczęła procedurę przekształcenia w spółkę akcyjną. Firma specjalizuje się w portowaniu gier na konsole Nintendo Switch i Xbox One. W przyszłorocznych planach studia jest także produkcja autorskich projektów w wersji na komputery stacjonarne.
- W listopadzie br. rozpoczęliśmy prace nad zmianą formy prawnej Black Rose Project, to jeden z warunków, aby móc dołączyć do firm notowanych na NewConnect. Obecność na runku publicznym należy do kluczowych założeń realizacji naszej strategii. Mamy nadzieję, że debiut będzie możliwy w 2021 roku – mówi Łukasz Bajno, prezes zarządu Black Rose Projects.
Black Rose Projects działa w sektorze gamedev od 2018 roku. Współpraca studia z podmiotami zagranicznymi obejmuje około 20 proc. projektów. Specjalizacją spółki jest działalność w zakresie portowania gier. Tylko w 2020 roku zespół wykonał ok. 50 portów z przeznaczeniem na Nintendo Switch oraz kilka na Xbox One. Obecnie trwają prace nad wydaniem 15 kolejnych tytułów na obie konsole. Wśród najważniejszych portowanych przez Black Rose Projects gier wymienić można Car Mechanic Simulator, Demolish and Build czy Vampire’s Fall Origin. Pierwsze tytuły dedykowane konsoli PlayStation 4 ukażą się na początku 2021 roku.
- Branża rozrywkowa w Polsce i na świecie rozwija się bardzo dynamicznie, wciąż widzimy duże możliwości wzrostu w tym segmencie. W całej dotychczasowej działalności Black Rose Projects przystosowaliśmy do wymagań konsoli Nintendo Switch ok. 100 gier oraz zrealizowaliśmy kilkanaście portów na Xbox One. Aktualnie jesteśmy na etapie certyfikacji projektów na platformy nowej generacji - Xbox Series X i PlayStation 5 – dodaje Łukasz Bajno.
Strategia rozwoju Black Rose Project zakłada utrzymanie dużej liczby portów, które zapewniają stały dopływ środków finansowych dla spółki, stopniowe zwiększanie mocy przerobowych na większe konsole z racji większego potencjału i mniejszej konkurencji oraz minimalizowanie kosztów. Firma zamierza także pozyskiwać coraz większe tytuły do portowania. Dodatkowo, już w 2021 roku Black Rose Projects poszerzy swoją działalność o produkcję autorskich gier dedykowanych na PC. – Nasz zespół deweloperów przygotowuje obecnie trzy pre-produkcje. Niebawem podamy więcej szczegółów na ich temat i pokażemy pierwsze materiały. Nie wykluczamy pozyskania dodatkowych środków na rozwój realizowanych gier – dodaje Łukasz Bajno.
W 2022 roku spółka chce także rozpocząć tworzenie gier na nośniki VR.
O Black Rose Projects:
Black Rose Projects to działające od 2018 roku studio deweloperskie specjalizujące się w portowaniu gier na konsole Nintendo Switch oraz Xbox One, wśród których przeważają projekty na Switcha. Wśród najważniejszych dotychczas zrealizowanych gier studia w zakresie portowania wymienić można Car Mechanic Simulator, Demolish and Build czy Vampire’s Fall Origin. Pierwsze tytuły dedykowane konsoli PlayStation 4 ukażą się na początku 2021 roku.
Strategia spółki zakłada utrzymanie dużej ilości portów, które zapewniają stały dopływ środków finansowych, pozyskiwanie większych tytułów do portowania oraz produkcję trzech autorskich gier na PC.
Spółka do końca 2021 planuje zadebiutować na rynku NewConnect.
Źródło: Spółka