Game Island, producent gier survivalowych z Wrocławia, przygotowujący się do pozyskania ramach oferty preIPO 2,5 mln zł, zapowiedział dzisiaj na platformie Steam swój najnowszy survival - The Day After. W grze studio pokaże świat po katastrofie naturalnej i postawi graczy przed trudnymi wyborami i wyzwaniami. Grę można już dodawać do swojej listy życzeń.
- W The Day After wprowadzamy graczy w świat zniszczony przez szalejące huragany, gwałtowne powodzie i inne anomalia pogodowe, powodujące spustoszenie i zagładę. Ludzie z dnia na dzień zostają zmuszeni do opuszczenia swoich domostw, stając przed wyzwaniem i walką o przetrwanie – komentuje Michał Ojrzyński, prezes Game Island.
Tematyka gier survivalowych od kilku lat elektryzuje graczy i zyskuje na popularności. Gatunek ten stanowi wysoki potencjał biznesowy, o czym świadczyć mogą między innymi wyniki sprzedaży gier tego gatunku t.j.: The Forest, Rust czy DayZ z ponad 4 milionami kopii, czy chociażby ostatni rodzimy tytuł ze studia Creepy Jar - Green Hell, który przekroczył 1 mln sprzedanych egzemplarzy.
Game Island jest przekonane, iż tytuł The Day After wciągnie graczy w swój postapokaliptyczny, zatopiony mroczny świat i dzięki oryginalności oraz niebanalnej fabule będzie konkurencyjnym i wybijającym się projektem z gatunku gier survivalowych.
- Oprócz samych groźnych zjawisk atmosferycznych i niebezpieczeństw związanych z naturą, w grze zderzymy się również z zagrożeniem ze strony nas samych — ludzi, którzy w sytuacji zagrożenia życia, by przetrwać, gotowi są dosłownie na wszystko. Niejednokrotnie nasza bohaterka, w którą się wcielamy, również zostanie wystawiona na takie próby – komentuje Jakub Wolff, prezes The Dust, podmiotu dominującego Game Island i jednocześnie wydawcy The Day After.
- W The Day After, jak w każdej produkcji Game Island, kładziemy nacisk na tryb fabularny. Tutaj Sarah — główna bohaterka - budząc się w „innym świecie” uświadamia sobie, że jest zupełnie sama — bez rodziny. Postanawia wyruszyć na poszukiwania, w nadziei odnalezienia swoich bliskich. Podczas rozgrywki poznajemy historię bohaterki i jej losów przed „tym Dniem” – komentuje Michał Ojrzyński, prezes Game Island.
“The Day after” będzie oferowało ok. 10 godzin rozgrywki (w głównym trybie fabularnym), pełnej trudnych i nieodwracalnych wyborów na granicy moralności. Dodatkowych kilka godzin gameplayu zapewnią side questy (misje poboczne).
Publikacja gry planowana jest, po wcześniejszych analizach i badaniach marketingowych, w formie Early Access na platformie Steam. W tej formie gra będzie funkcjonowała około 6-12 miesięcy. Przez ten czas studio będzie przy udziale graczy dopracowywać mechaniki oraz wprowadzać dodatkowy content. Rozważane jest również rozwinięcie gry o dodatkowe tryby dla graczy.
- Dotychczas opublikowaliśmy zapowiedzi dwóch survivali „Deadly Desert” i „The Day After”. Na ich podstawie można już dobrze zorientować się jaki kierunek w grach obrało nasze studio. Zabieramy się za kolejny trailer, który upewni graczy i inwestorów co do naszego profilu. – dodaje Michał Ojrzyński – Jednocześnie opracowaliśmy naszą strategię rozwoju na najbliższe trzy lata i przygotowujemy się właśnie do pozyskania kapitału w ramach preIPO. W przyszłym roku chcielibyśmy rozpocząć przygotowania do wejścia na NewConnect.
O Game Island:
Spółka Game Island S.A. powstała w lipcu 2020 roku, jako podmiot w 100% zależny od notowanej na giełdzie spółki The Dust S.A.
Game Island specjalizuje się w produkcji gier na platformy Steam oraz konsole (X-Box, Playstation, Nintendo Switch)
Rozwijane portfolio produkcji składa się ze średniobudżetowych projektów (ok. 300 tys. złotych) z gatunku survival-immersive.
Przyjęta strategia Spółki zakłada wydanie do 15 produkcji i współfinansowanie ich w ramach formuły project finance z zewnętrznymi inwestorami, co pozwoli na zwiększenie skali i dywersyfikację projektów.
Źródło: Spółka