Codeaddict podpisał umowę z PlayWay. Spółka rozpocznie preprodukcję pierwszych gier w 1Q 2021
Codeaddict (wcześniej Bit Evil), poznański software house, podpisał dzisiaj umowę z PlayWay. Na jej mocy PlayWay objął 25 proc. udziałów w spółce. Spółka ma wesprzeć Codeaddict w procesie produkcji, wydawnictwa i dystrybucji gier komputerowych, a także udostępnić know-how oraz infrastrukturę sprzedażową i marketingową. Prace nad preprodukcją pierwszych czterech tytułów Codeaddict rozpoczną się jeszcze w I kwartale 2021 roku.
Na mocy podpisanej umowy, PlayWay obejmie w Codeaddict 25 proc. dotychczasowych i nowo wyemitowanych akcji łącznie. Inwestycja nastąpi w jednym etapie poprzez podwyższenie kapitału zakładowego spółki o kwotę 895.644,00 zł i wyemitowanie 1.791.288 nowych akcji, które w całości obejmie PlayWay. Uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego zostanie podjęta do dnia 31 marca 2021 roku.
PlayWay jest jednym z największych producentów i wydawców gier w Polsce. Dysponuje ponad siedemdziesięcioma zespołami developerskimi, a na swoim koncie ma takie globalne sukcesy jak seria Car Mechanic Simulator czy House Flipper. Gigant wesprze Codeaddict poprzez udostępnienie know-how w zakresie produkcji i wydawnictwa gier komputerowych. Spółki podejmą także wspólne działania marketingowe i sprzedażowe.
- Z radością mogę poinformować o podpisaniu umowy o współpracy pomiędzy Codeaddict oraz PlayWay. Zapowiadane przez nas rozszerzenie działalności o gaming, to poważny krok w rozwoju naszej spółki. Ciężko w tym przypadku o lepszego partnera merytorycznego oraz biznesowego niż PlayWay, który zarówno na rynku polskim jak i europejskim jest jednym z największych wydawców i producentów gier – mówi Sebastian Goliński, prezes Codeaddict.
Ponadto, Codeaddict zapowiedział zamiar nabycia 100 udziałów w spółce DEV4PLAY, której głównym udziałowcem jest PlayWay. Nawiązana współpraca pozwoli spółce na uzyskanie większej ekspozycji w branży gamingowej. DEV4PLAY ma także aktywnie uczestniczyć w procesie wdrażania Codeaddict na nowy rynek. Umowa ma zostać zawarta w ciągu 30 dni.
Bazując na doświadczeniu PlayWay, spółka zamierza tworzyć tytuły o zróżnicowanej tematyce. Szerokie spektrum tematyczne ma pozwolić na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Według wstępnych założeń, projekty mogą być osadzone zarówno w uniwersum historycznym jak i fikcyjnym otoczeniu, wykreowanym na potrzeby konkretnego tytułu.
- Cały proces zaczniemy oczywiście od preprodukcji gier w celu zbadania rynku i dokładnego ustalenia jaka gra ma szansę się przyjąć. Zakładamy, że warto na tym etapie poruszyć szeroką tematykę. Za wcześnie, żeby nas szufladkować. Dla przykładu, testujemy projekty, w których użytkownik będzie miał okazję przeżyć średniowieczną zarazę. W innej, rozgrywka przenosi się do czeluści piekielnych, czy fabryki elektrycznych samochodów. W tym zakresie nie zamierzamy się ograniczać. Chcemy, żeby nasze gry trafiały w gusta wielu graczy. Rozpoczęliśmy już proces budowy nowego zespołu deweloperów, który będzie odpowiedzialny za realizację. O pierwszych tytułach będziemy informować już niebawem – dodaje Sebastian Goliński.
W I kwartale br. Codeaddict zamierza rozpocząć preprodukcję czterech gier. Według zapowiedzi, pierwszy z tytułów na PC może się ukazać już na przełomie 2021 i 2022 roku.
Gaming będzie kolejnym z kanałów działalności Codeaddict. Core business spółki pozostaje software development, który niemal w całości odpowiadał za przychody w 2019r. Codeaddict jest także głównym Partnerem oraz współtwórcą Raisemana - platformy crowdinvestingowej, która dzięki tzw. finansowaniu społecznemu umożliwia twórcom zgromadzenie środków na produkcję wybranych gier. Projekt rozwijany jest we współpracy z Grupą INC. W najbliższych miesiącach spółka zaprezentuje także aplikację skierowaną do odbiorców związanych z e-sportem, którą tworzy we współpracy z austriacką spółką gamingową.
O Codeaddict:
Codeaddict koncentruje się na segmencie rynku technologii oraz usług deweloperskich i konsultingowych w zakresie projektowania, implementacji i wdrażania na rynki docelowe oprogramowania, w tym głownie aplikacji mobilnych oraz webowych.
Obecny model biznesowy jest efektem zaktualizowanej w lutym 2019 r. strategii rozwoju, która zakłada skupienie się na świadczeniu usług programistycznych dla firm i instytucji z całego świata. W 2019 r. spółka osiągnęła prawie 1,5 mln zł przychodów (wzrost o 259 proc. r/r), z czego 74 proc. pochodziły od klientów zagranicznych, głównie ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Austrii oraz Hiszpanii.
Spółka od 2017 r. jest notowana na NewConnect.
Źródło: Spółka, #BIT