Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa LPP miała w III kw. 301 mln zł zysku operacyjnego i 246,8 mln zł zysku netto (opis)

Grupa LPP miała w trzecim kwartale roku obrotowego 2020/21 301 mln zł zysku netto oraz 246,8 mln zł zysku netto - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik operacyjny jest nieco wyższy niż wcześniejsze szacunki spółki, które zakładały, że sięgnie on 290 mln zł.

Rok wcześniej skonsolidowany zysk operacyjny Grupy LPP sięgnął 335,3 mln zł, a zysk netto 236,4 mln zł.

EBITDA grupy w trzecim kwartale wyniosła 563 mln zł wobec 581 mln zł rok wcześniej.

Przychody grupy wyniosły 2,445 mld zł wobec 2,332 mld zł przed rokiem.

Przychody ze sprzedaży porównywalnej LFL (w walutach lokalnych) zmalały w trzecim kwartale 2020/21 o 8,3 proc. LPP podał, że spadek był konsekwencją pandemii koronawirusa i zmian preferencji miejsc zakupowych klientów, którzy mimo otwartych sklepów stacjonarnych częściej wybierali kanał internetowy.

W trzecim kwartale grupa zanotowała wzrosty sprzedaży rdr we wszystkich krajach, w których działa, z wyjątkiem Polski, Czech, Wielkiej Brytanii i krajów Bliskiego Wschodu. Największe nominalnie wzrosty sprzedaży grupa osiągnęła w Rumunii, Rosji i na Ukrainie. Z kolei największe procentowe dynamiki wystąpiły w Finlandii, Serbii, Słowenii oraz Bośni i Hercegowinie.

Przychody ze sprzedaży internetowej w trzecim kwartale 2020/21 wzrosły rdr o 86,2 proc., do 446 mln zł. Sprzedaż online stanowiła w tym okresie 18,2 proc. całościowej sprzedaży grupy kapitałowej. Największe nominalnie przychody online oprócz Polski grupa uzyskała z Rumunii, Rosji, Niemiec, Ukrainy i Czech.

LPP podało, że w trzecim kwartale wysokie wzrosty przychodów zanotowała marka Sinsay. W marce Reserved nastąpiła stabilizacja przychodów, natomiast w Cropp i House zanotowano jednocyfrowe spadki. Marka Mohito, oferująca najbardziej formalną odzież ze wszystkich marek LPP, zanotowała największe spadki rdr.

Marża brutto na sprzedaży grupy LPP na koniec trzeciego kwartału 2020/21 spadła do 56,6 proc. z 58,8 proc. rok wcześniej, marża EBITDA zmniejszyła się do 23,0 proc. wobec 24,9 proc. rok wcześniej, marża operacyjna sięgnęła 12,3 proc. (14,4 proc. przed rokiem), a marża zysku netto nie zmieniła się i wyniosła 10,1 proc.

Narastająco po dziewięciu miesiącach roku obrotowego 2020/21 (rozpoczętego 1 lutego) grupa LPP ma 5,753 mld zł przychodów, 888,6 mln zł wyniku EBITDA, 73 mln zł zysku operacyjnego oraz 145,7 mln zł straty netto.

Z kolei po dziewięciu miesiącach marża brutto na sprzedaży spadła do 51,5 proc. z 54,3 proc. przed rokiem, marża EBITDA skurczyła się do 15,4 proc. z 20,1 proc. rok wcześniej, marża operacyjna sięga 1,3 proc. (9 proc. przed rokiem), a marża netto jest ujemna i wynosi -2,5 proc. wobec 4,5 proc. dodatniej marży netto w tym samym okresie przed rokiem.

Na koniec trzeciego kwartału 2020/21 grupa LPP posiadała 2,055 mld zł gotówki, a po odjęciu zadłużenia 1,1 mld zł gotówki netto (według MSR17), w porównaniu do 542 mln zł rok wcześniej.

W trzecim kwartale wydatki inwestycyjne grupy LPP wyniosły 179,2 mln zł i były o 27 proc. mniejsze rdr. Mniejsze nakłady związane były z redukcją inwestycji 2 rozwój sieci sprzedaży oraz przesunięcie w czasie inwestycji logistycznych. Decyzje te podyktowane były sytuacją pandemiczną.

Pomimo spadku kosztów sklepów (niższe czynsze w wyniku negocjacji oraz koszty personelu) grupa odnotowała w trzecim kwartale 2020/21 wzrost kosztów operacyjnych o 1,5 proc., głównie ze względu na wzrost kosztów związanych z logistyką i e-commerce. Koszty operacyjne grupy LPP wyniosły 1,04 mld zł wobec 1,02 mld zł rok temu.

Na koniec trzeciego kwartału 2020/21 grupa LPP zwiększyła liczbę sklepów o 39, do 1802 punktów w 25 krajach. Powierzchnia wzrosła o 13,2 proc., do 1352 tys. metrów kwadratowych.

(PAP Biznes), #LPP

pr/

Zobacz także: LPP SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: