Przejdź do treści

udostępnij:

Krynica Vitamin doszła do porozumienia z niemieckim kontrahentem w sprawie reklamacji

Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, podpisała porozumienie dot. reklamacji środków do dezynfekcji na rynek niemiecki, na mocy którego udzieli rabatu na sprzedane dezynfektanty na kwotę ok. 2 mln zł, tj. 450 tys. euro. Zawarte porozumienie zamyka wszystkie obecne i przyszłe roszczenia w zakresie współpracy dotyczącej płynów dezynfekujących sprzedanych do niemieckiego partnera w 2020 r. przez Krynicę Vitamin, w tym również sprawę zgłoszonej reklamacji opiewającą na kwotę ok. 13,6 mln zł.

- Podjęty wysiłek negocjacyjny i obopólne zrozumienie zaowocowały porozumieniem z naszym wieloletnim partnerem handlowym, które kończy sprawę reklamacji z rynku niemieckiego. Wchodzimy w nowy rok z czystą kartą w relacjach z tym ważnym partnerem. Możemy skupić się na dalszych działaniach mających na celu wzrost wartości Spółki – powiedział Piotr Czachorowski, prezes zarządu Krynicy Vitamin.

Na początku października br. Krynica Vitamin otrzymała reklamację dotyczącą partii produktów z segmentu dezynfektantów od jednego z klientów z rynku niemieckiego.

Roszczenie kontrahenta z powodów wycofania ze sprzedaży i zwrotu niesprzedanej ilości 946 tys. szt. dezynfektantów opiewało na wartość ok. 13,6 mln zł (3,1 mln euro). W celu zabezpieczenia roszczeń Spółka utworzyła rezerwę na koszty związane ze zmianą opakowań wykazane jako zmniejszenie przychodów ze sprzedaży.

- Podpisane porozumienie pozwala nam rozwiązać rezerwę, którą utworzyliśmy w celu zabezpieczenia roszczeń z tytułu reklamacji. Rezerwa istotnie obciążyła nasz dotychczasowy wynik finansowy. Zakończenie sporu wpłynie pozytywnie na wynik finansowy Spółki w czwartym kwartale – dodaje Agnieszka Donica, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy Krynicy Vitamin.

W obliczu pandemii COVID-19 Krynica Vitamin przestawiła części mocy zakładu w celu wyprodukowania płynów do dezynfekcji rąk. Działanie Spółki były odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku wynikające z rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 i konieczności podjęcia realnych środków zapobiegawczych. Produkcja płynu do dezynfekcji była prowadzona w kwietniu i maju br. W okresie letnim Spółka kontynuowała swoją podstawową działalność gospodarczą. W tym czasie dokonano przeglądu serwisowego linii wykorzystywanej do produkcji dezynfektantów.

Z początkiem grudnia Krynica Vitamin poinformowała o wznowieniu produkcji dezynfektantów. Nowością w ofercie są bezalkoholowe płyny i żele do dezynfekcji. Produkty są dystrybuowane m.in. pod marką własną – HYGEA med.

Po trzech kwartałach br. Spółka wypracowała prawie 360 mln zł skonsolidowanych przychodów, co jest wynikiem o 54 proc. wyższym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto po trzech kwartałach wyniósł 54,1 mln zł i jest wyższy niemal dziesięciokrotnie w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2019 r.

O Krynica Vitamin:

Krynica Vitamin jest jednym z czołowych producentów napojów w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma posiada prawie 30 lat doświadczenia w branży napojowej. Specjalizuje się w produkcji kontraktowej napojów dla światowych marek. Spółka oferuje usługi rozlewnicze napojów w opakowaniach aluminiowych, PET oraz szklanych. Na jej ofertę składają się napoje energetyczne, orzeźwiające oraz funkcjonalne. Ofertę wzbogacają kawy, napoje mleczne oraz alkoholowe. Synergia osiągnięta poprzez połączenie bazy produkcyjnej i potencjału intelektualnego zespołu pozwala na wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów oraz zapewnia wsparcie klientom w całym procesie wdrożenia.

 

Krynica Vitamin posiada jeden z największych zakładów tego typu w Europie. Każdego roku na 5 liniach produkcyjnych jest produkowanych ponad 400 mln sztuk napojów.

 

Produkty Spółki dostępne są w 38 krajach na całym świecie. Około 60% łącznej produkcji trafia na rynki zagraniczne. Główne kierunki eksportu wyrobów to: Niemcy, Wielka Brytania, Czechy oraz Słowacja. W ostatnim czasie Spółka rozwija współpracę z rynkiem Stanów Zjednoczonych, co – biorąc pod uwagę znaczny potencjał tego rynku - może istotnie wpłynąć na dotychczasową strukturę sprzedaży. Do grona klientów Krynicy Vitamin należą właściciele największych globalnych marek, a także wiodące sieci dystrybucyjne.

Źródło: Spółka, #KVT

Zobacz także: Krynica Vitamin SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: