Artifex Mundi podaje wstępne dane finansowe za 2020 rok
Giełdowy producent i wydawca gier zakończył grudzień 2020 r. z 41% wzrostem sprzedaży, do 2,5 mln zł. W całym IV kwartale Artifex Mundi wypracował 6,8 mln zł przychodów, o ponad połowę więcej niż rok wcześniej. Wyniki Artifex Mundi napędzają m.in. wzrost wpływów segmentu free-to-play oraz wyższe przychody gier HOPA w wersjach na konsole.
Od początku 2020 r. przychody Artifex Mundi wzrosły, według wstępnych danych, o 54%, do 25,7 mln zł. To najwyższy poziom przychodów w dotychczasowej historii spółki.
Podczas gdy segment gier HOPA, komercjalizowanych w modelu premium, pozostaje dominującym źródłem przychodów Grupy, zdecydowanie najszybciej rozwijającym się obszarem biznesu Grupy jest segment free-to-play. W grudniu przychody segmentu F2P zwiększyły się o ponad 450%, do 0,64 mln zł, wobec 18% wzrostu przychodów segmentu HOPA. Wpływy z komercjalizacji gry Bladebound (mobilne RPG) wzrosły w grudniu o blisko 0,25 mln zł, do 0,36 mln zł, podczas gdy wpływy z komercjalizacji aplikacji Unsolved w grudniu wyniosły 0,28 mln zł.
Unsolved to aplikacja scalająca część portfolio gier HOPA spółki, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji). Aplikacja, udostępniona na początku 2020 r. roku na wybranych rynkach graczom z urządzeniami Android w wersji z 4 tytułami HOPA, dziś, w wersjach na Android i iOS oferuje dostęp do kilkunastu rozpoznawalnych tytułów spod znaku Artifex Mundi. Począwszy od listopada 2020 r. Artifex Mundi prowadzi testowe, przynoszące obiecujące rezultaty kampanie akwizycji graczy, stopniowo zwiększając skalę inwestycji w tym obszarze.
W segmencie gier HOPA, sprzedawanych w modelu premium, Artifex Mundi z pozytywnymi efektami kontynuuje plan maksymalizacji dochodu z posiadanego portfela gier poprzez poszerzanie oferty gier w wersjach na konsole PS4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Wysoki dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży na konsolach, z Nintendo Switch na czele, przesądził o wzroście przychodów segmentu w minionym miesiącu do 1,8 mln zł.
- Dynamiczny wzrost sprzedaży w grudniu jest ukoronowaniem biznesowo udanego dla nas 2020 r. Reorganizacja grupy, koncentracja na rozwoju najbardziej perspektywicznych obszarów biznesu i równoczesnej maksymalizacji dochodowości segmentu HOPA przynosi zakładane efekty nie tylko w postaci rosnących przychodów, ale również zysków grupy. Liczymy, iż w 2021 r., m.in. dzięki dalszemu rozwojowi Unsolved, będzie co najmniej równie udany jak miniony, a naszym Akcjonariuszom nie zabraknie podstaw dla inwestycyjnej satysfakcji z udziału w naszym projekcie – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
O Artifex Mundi:
Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), wydając tytuły własne oraz stworzone przez innych deweloperów.
Źródło: Spółka, #ART
