Przejdź do treści

udostępnij:

17-procentowy wzrost Grupy Kino Polska TV w 2020 roku

Kanały telewizyjne Grupy Kino Polska TV w 2020 roku osiągnęły łącznie 2,30% udziału w rynku oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49, live), co oznacza wzrost o prawie 17% rok do roku. Widzowie telewizyjni poświęcili kanałom Grupy dużo więcej czasu – w 2020 roku średni dzienny czas oglądania stacji nadawcy wyniósł 41 minut i 11 sekund (ATS, All 16-49, live) i był aż o 19% dłuższy niż w 2019 roku. To wzrost wyraźnie większy niż średnia rynkowa, która dla wskaźnika ATS wyniosła w tym czasie niecałe 3%.

 

W 2020 roku spośród kanałów Grupy Kino Polska TV największe wzrosty udziału w rynku oglądalności zanotowały Kino Polska Muzyka (+50,0% rok do roku) i Kino Polska (+36,0% r/r). Dalej uplasowały się: naziemna Stopklatka, która ma największy udział w rynku wśród stacji nadawcy (+13,5% r/r), Kino TV (+13,3% r/r) oraz kanał naziemny Zoom TV (+7,5% r/r).

 

– Pod względem oglądalności 2020 rok był dla nas bardzo udany. Wzmocniliśmy jakość oferty programowej, wyemitowaliśmy sporo atrakcyjnych premier, zrealizowaliśmy największą od lat kampanię reklamową kanału Kino Polska, za którą wyróżniono nas w konkursie niezależnej kreacji Kreatura. Ponadto w 2020 roku widzowie bardziej zwrócili uwagę na mniejsze kanały tematyczne i dużo chętniej oglądali filmy oraz seriale – mówi Bogusław Kisielewski, Prezes Kino Polska TV SA.

 

Kanały Grupy Kino Polska TV zanotowały znaczące wzrosty średniego czasu oglądania (ATS, All 16-49, live). Rekordzistą jest tu kanał Kino Polska Muzyka, który wydłużył czas oglądania aż o 91,8% rok do roku. Dalej pod względem wzrostu wskaźnika ATS znalazły się: Kino Polska (+28,7% r/r), Stopklatka (+15,9% r/r), Zoom TV (+10,6% r/r) i Kino TV (+5,0% r/r).

 

– Tak dobre wskaźniki ATS naszych kanałów są bardzo pozytywnym sygnałem dla reklamodawców, bo oznaczają one, że widzowie coraz chętniej nas oglądają. Po lekkim spowolnieniu na początku pandemii, w czwartym kwartale 2020 notowaliśmy już pełne obłożenie reklamowe – dodaje Bogusław Kisielewski.

 

W 2020 roku w kanałach Grupy Kino Polska TV premiery miały m.in. seriale „Maleńkie morderstwa”, „Gliniarze z Chicago”, „Zabójcze umysły” (Zoom TV), „Hudson i Rex” (Stopklatka) i „Bibliotekarze” (Kino TV), a także polski hity filmowe, takie jak „Kiler” czy „Kiler-ów 2-óch” (Kino Polska).

 

Ofertę nadawcy można oglądać m.in. za pośrednictwem serwisu FilmBox On Demand (dla subskrybentów operatorów kablowych), w tym roku spółka uruchomi też odświeżoną wersję swojego serwisu VOD FilmBox. Ponadto Grupa dystrybuuje swoje treści na platformy cyfrowe, takie jak Cyfrowy Polsat i Canal+, platformy streamingowe / VOD, takie jak Orange, Play, TVP VOD, Ipla czy WP Pilot oraz platformy sprzętowe, takie jak Samsung i Huawei.

 

Według danych opublikowanych w sprawozdaniu finansowym po trzech kwartałach 2020 roku, w okresie od stycznia do września ub.r. Grupa Kino Polska TV zanotowała łączne przychody w wysokości 152,1 mln zł (+14% r/r). Sprzedaż reklam przyniosła 49,9 mln zł, tj. o 7% więcej niż rok wcześniej, podczas gdy szacunki ekspertów z domów mediowych mówią o spadku rynku reklamy telewizyjnej w Polsce nawet na poziomie 12% w całym 2020 roku. Przychody Grupy z emisji kanałów telewizyjnych po trzech kwartałach wyniosły 83,9 mln zł (+11% r/r).

 

Publikację wyników finansowych Grupy Kino Polska TV za cały 2020 rok zaplanowano na 18 marca br.

O Grupie Kino Polska TV:

Grupa Kino Polska TV to jedna z wiodących grup medialnych w Polsce, z sukcesem działająca również na rynkach międzynarodowych. Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox.

Źródło: Spółka, #KPL

Zobacz także: Kino Polska TV SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: