Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa CCC szacuje, że miała w IV kw. '20 117 mln zł EBITDA i 1,623 mld zł przychodów (opis)

Grupa CCC szacuje, że miała w kalendarzowym czwartym kwartale 2020 r., czyli w okresie październik - grudzień, 1,623 mld zł przychodów i 117 mln zł EBITDA - podała spółka w komunikacie. Sprzedaż wzrosła rdr o 2 proc., a szacunkowa EBITDA spadła rdr o 58 proc.

Według szacunków spółki marża brutto na sprzedaży w IV kwartale spadła o 2,5 p.p. rdr do 45,8 proc., a strata na działalności operacyjnej wyniosła 31 mln zł wobec 114 mln zł zysku rok wcześniej.

Działalność grupy znalazła się w tym okresie pod wpływem drugiej fali pandemii koronawirusa oraz kolejnej serii lockdownów na wielu rynkach, w tym w Polsce.

Jak podała grupa, przychody ze sprzedaży w sieci detalicznej spadły o 35 proc. rdr do 719 mln zł, a sprzedaż e-commerce wzrosła w tym czasie o 84 proc. do 846 mln zł.

Udział online w sprzedaży grupy CCC wyniósł 52 proc.

Spadek sprzedaży LFL w sieci CCC wyniósł 38 proc., a w sklepach otwartych 12 proc.

Jak podano, koszty wzrosły o 17 proc. rdr, głównie za sprawą rozwijającego się kanału online.

W całym 2020 roku grupa CCC zanotowała 5,26 mld zł przychodów ze sprzedaży (spadek o 2,5 proc. rdr), w tym 2,46 mld zł z e-commerce (wzrost o 71 proc. rdr). Udział e-commerce w łącznych przychodach wyniósł w 2020 roku 47 proc., co - jak podała spółka - oznacza znacznie wcześniejsze zrealizowanie strategicznego celu wyznaczonego na 2022 rok (35-40 proc.).

Głównym silnikiem e-commerce grupy CCC w 2020 roku pozostało eobuwie. Sprzedaż eobuwie w 2020 roku wzrosła o 52 proc. rdr do 2,2 mld zł, przy marży EBITDA na poziomie 9 proc. W IV kwartale spółka miała 721 mln zł przychodów (wzrost o 61 proc. rdr) i 76 mln zł EBITDA (wzrost o 230 proc.).

CCC podtrzymało w komunikacie, że analizuje pozyskanie dla eobuwie. pl nowego inwestora mniejszościowego, który zasiliłby spółkę nowym kapitałem w wysokości ok. 0,5 mld zł. W ramach takiej transakcji nie jest wykluczone zbycie przez CCC niewielkiego pakietu istniejących akcji eobuwie, przy założeniu utrzymania przez grupę pakietu większościowego, który pozwoli na utrzymanie pełnej konsolidacji wyników. Grupa chciałaby podjąć decyzję i uzgodnić warunki transakcji w I kw. 2021 r.

"IV kwartał i cały 2020 rok był okresem umacniania i wykorzystania potencjału e-commerce. Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy takie jak migracja klientów do świata online, większa wrażliwość cenowa, zmieniająca się rola sklepów, rosnąca sprzedaż butów casualowych i sportowych, a także znaczenie marki i coraz większą rolę komunikacji i bliskiej relacji z klientem. Okres ten pokazał jednocześnie, że omnichannel, czyli model, na którym opieramy swoją strategię, to najsilniejszy trend w branży retail (...)" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Dariusz Miłek, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej CCC.

Jak podano w komunikacie prasowym, sytuacja płynnościowa grupy jest stabilna. CCC obniżyło w IV kwartale poziom zadłużenia netto o 152 mln zł w stosunku do III kwartału.

Grupa zdecydowała o zamknięciu łącznie 80 sklepów w 2020 roku, zmniejszeniu powierzchni salonów do optymalnego dla niej poziomu 500-800 mkw. (w minionym roku 15 pomniejszeń, kilkadziesiąt kolejnych planowane w pierwszej połowie 2021 r.).

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec 2020 roku wynosiła 693 tys. m kw. Na koniec grudnia 2020 roku grupa CCC była obecna w 30 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1060 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 70 platform online w całej Europie: eobuwie. pl, ccc. eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.

(PAP Biznes), #CCC

pel/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: