Fundusz CVC Alior Banku realizuje ponadprzeciętny zysk z inwestycji w PayPo. Jego pakiet wykupują obecni udziałowcy spółki | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
27 sty 2021, 10:55

Fundusz CVC Alior Banku realizuje ponadprzeciętny zysk z inwestycji w PayPo. Jego pakiet wykupują obecni udziałowcy spółki

RBL_VC, fundusz CVC należący do Alior Banku, dotychczasowy udziałowiec i strategiczny inwestor PayPo, zakończył inwestycję w spółkę, realizując znaczny zysk. To naturalna konsekwencja osiągnięcia wszystkich zakładanych celów współpracy. Cały 20-proc. pakiet udziałów w fintechu oferującym odroczone płatności został wykupiony przez jej obecnych udziałowców.

– Nowoczesne rozwiązania technologiczne to obszar, w którym Alior Bank od zawsze wyznaczał nowe standardy. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycje między innymi w takie spółki, jak PayPo. Dziś poszukujemy kolejnych podmiotów, w które moglibyśmy zainwestować i których działalność jest spójna ze strategicznymi celami biznesowymi w banku. Jednocześnie życzymy naszym dotychczasowym partnerom z PayPo powodzenia i wielu kolejnych sukcesów, które niewątpliwie są przed nimi – podkreśla Jacek Taraśkiewicz, Dyrektor Departamentu Usług Inwestycyjnych i RBL_VC w Alior Banku.

Fintech PayPo, lider polskiego rynku płatności odroczonych, zamknął ubiegły rok rekordem ponad 3 mln obsłużonych transakcji i ponad 20 mln zł przychodu. Na początku stycznia br. doszło do transakcji, w wyniku której swój 20-proc. pakiet udziałów w spółce sprzedał Alior Bank, który jako strategiczny inwestor wspierał jej rozwój od listopada 2018 r. Nabywcami walorów zostali obecni udziałowcy PayPo, co oznacza, że polski fintech stał się w większości własnością kadry zarządzającej spółką.

– Podejmując współpracę z Alior Bankiem ponad 2 lata temu, widzieliśmy w niej olbrzymią szansą na przyspieszenie wzrostu. Dziś mogę powiedzieć, że wykorzystaliśmy ją w 100 proc., a nawet osiągnęliśmy więcej, niż na początku zakładaliśmy. W szybkim tempie staliśmy się liderem innowacyjnej formy płatności w internecie i z każdym miesiącem umacnialiśmy się na tej pozycji. Po dwóch latach nie jesteśmy już startupem, tylko firmą, która mimo młodego wieku stała się podmiotem generującym zyski. Jednak najlepsze lata wciąż przed nami. Wykup menedżerski spółki jest naturalną konsekwencję jej dotychczasowego rozwoju, ale zarazem przygotowaniem do otwarcia kolejnego rozdziału w jej historii - tłumaczy Radosław Nawrocki, prezes i założyciel PayPo.

Alior Bank postawił na polski fintech PayPo w listopadzie 2018 r., kiedy objął w nim 20 proc. udziałów. Wcześniej obie strony nawiązały współpracę w ramach trwającego od połowy września programu akceleracyjnego RBL_Start.

– Przez ponad 2 lata towarzyszyliśmy PayPo w dynamicznym wzroście spółki i jesteśmy dumni z tej strategicznej współpracy i jednocześnie pierwszej inwestycji RBL_VC. Od tego czasu PayPo z początkującego startupu stało się ważnym graczem rynku finansowego, co pozwoliło nam zrealizować wysoką stopę zwrotu . To pokazuje, że RBL_VC poza wspieraniem innowacji jest również rentownym obszarem działalności Alior Banku, który chcemy w dalszym ciągu rozwijać – mówi Tomasz Serwan, Dyrektor RBL_VC – funduszu CVC Alior Banku.

O Alior Banku:

Alior Bank jako bank uniwersalny kieruje swoje usługi zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych.  W swojej działalności Bank łączy zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi rozwiązaniami, dzięki którym systematycznie wzmacnia pozycję rynkową i wyznacza nowe kierunki rozwoju polskiej bankowości. www.aliorbank.pl

O PayPo:

„Kupujesz, ale nie płacisz. Bo płacisz później” to hasło przewodnie PayPo, fintechu działającego na rynku od 2018 r. Obecnie jest on liderem na rynku odroczonych płatności w internecie w Polsce - nawiązał współpracę z ponad 1 tys. sklepów i zapewnił finansowanie dla ponad 350 tys. kupujących. Za sukcesem PayPo stoi wygoda i skuteczność: dzięki płatnościom odroczonym, każdy konsument może bez zaangażowania finansowego kupić i sprawdzić produkt oraz zwrócić go bez żadnych kosztów. W przypadku sklepów, usługi PayPo zwiększają ich wolumen sprzedaży, mając istotny wpływ na wzrost wartości koszyka oraz znacząco zmniejszają liczbę tzw. porzuconych koszyków. Dla klientów zakupy z PayPo to wygoda i bezpieczeństwo (każdy zakup podlega Gwarancji Ochrony Kupującego, która chroni np. w przypadku nie otrzymania przesyłki). Te zalety sprawiają, że dziś PayPo to znacznie więcej niż „tylko” płatności odroczone. To sposób na udane zakupy i nowy wymiar satysfakcji z robienia zakupów.

Źródło: Spółka

Ostatnie wiadomości