Inwestycje w "Orlen w ruchu” i „Orlen Paczka” wygenerują kilkaset mln zł EBITDA w 5 lat
PKN Orlen zbuduje nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką „Orlen w ruchu” dostępne poza stacjami paliw i zaangażuje się w rozwój punktów odbioru paczek i usług kurierskich, stawiając własne automaty paczkowe. Grupa szacuje, że w ciągu pięciu lat inwestycje te wygenerują dodatkowo kilkaset milionów zł EBITDA - podał Orlen w komunikacie prasowym.
Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.
Jak podano, pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami Orlenu zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. Natomiast we wrześniu tego roku klientom udostępniona zostanie usługa „Orlen Paczka”, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek.
(PAP Biznes), #PKNpel/ ana/
