Przejdź do treści

udostępnij:

Wstępne wyniki Grupy Kino Polska TV za 2020 r.

Grupa Kino Polska TV, nadawca kanałów telewizyjnych oraz dostawca treści dla platform online, opublikowała wstępne skonsolidowane wyniki finansowe za 2020 r. Przychody w ubiegłym roku wzrosły o 5,1% r/r do 211,8 mln zł, zaś zysk netto wzrósł o 41,6% r/r do 26,3 mln zł.

Na znaczący wzrost wyników w 2020 roku wpływ miała przede wszystkim wyraźnie lepsza sprzedaż kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych głównie na rynkach międzynarodowych, a także wyższe wyniki osiągane przez segment kanały marki Kino Polska oraz kanał Stopklatka.

– Wstępne dane dotyczące przychodów i zysku za 2020 rok wyraźnie pokazują, że obrana przez nas strategia rozwoju daje wymierne rezultaty. Przychody generowane przez kanały FilmBox i kanały tematyczne pochodzą w zdecydowanej większości z długoterminowych umów z operatorami platform kablowych oraz cyfrowych, na których są nadawane. Sprzedaż powiększamy dzięki nowym kontraktom i szerokiej obecności na rynkach międzynarodowych. Wzrost przychodów przy jednoczesnym utrzymywaniu zdecydowanej dyscypliny kosztowej, pomimo okoliczności związanych z pandemią, przekłada się w ostatecznym rozrachunku na rosnącą marżę i zysk netto. – powiedział Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska SA.

Około dwie trzecie przychodów Grupy Kino Polska generowanych jest z dystrybucji telewizyjnej oraz online, zakupu i sprzedaży praw licencyjnych, a także produkcji telewizyjnej i filmowej. Pozostała część przychodów pochodzi ze sprzedaży reklam. – Pomimo trudnego 2020 roku zanotowaliśmy wyższą sprzedaż reklam w segmentach kanałów filmowych marki Filmbox, kanały Kino Polska oraz Stopklatka, choć dynamika wzrostu różnie kształtuje się w przypadku poszczególnych kanałów. To dowód na to, że nasza oferta programowa trafia w oczekiwania widzów, co przekłada się na rosnącą oglądalność i zainteresowanie reklamodawców czasem antenowym na tych kanałach – dodaje Bogusław Kisielewski.

Ze skonsolidowanych danych opublikowanych wstępnie przez Kino Polska TV SA wynika również, że zysk Grupy z działalności operacyjnej powiększył się rok do roku o 30,1%, do blisko 34 mln zł.

Na początku lutego Kino Polska TV SA opublikowała też wstępne dane dotyczące wyników jednostkowych. Wynika z nich, że jednostkowy zysk netto spółki wzrósł rok do roku o 122,6% do 20,6 mln zł.

Publikacja pełnego skonsolidowanego sprawozdania finansowego Kino Polska TV zaplanowana jest na 18 marca 2021 r.

O Grupie Kino Polska TV:

Grupa Kino Polska TV to jedna z wiodących grup medialnych w Polsce, z sukcesem działająca również na rynkach międzynarodowych. Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox.

Źródło: Spółka, #KPL

Zobacz także: Kino Polska TV SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: