Przejdź do treści

udostępnij:

Artifex Mundi odnotowuje wzrost sprzedaży aplikacji Unsolved

Unsolved – aplikacja free-to-play oferująca gry HOPA z portfela giełdowej spółki, rośnie jak na drożdżach. W styczniu przychody z jej komercjalizacji wyniosły blisko 0,89 mln zł, wobec 0,27 mln zł przychodu w grudniu 2020 r. i niespełna 0,15 mln średniego miesięcznego przychodu w całym 2020 r. Wzrost sprzedaży Unsolved i przychodów całego segmentu free-to-play jest efektem zarówno rozwoju produktów segmentu, jak i coraz bardziej skutecznych kampanii akwizycyjnych graczy.

Unsolved to aplikacja mobilna umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. Aplikacja, udostępniona na początku 2020 r. obecnie, w wersjach na Android i iOS, oferuje dostęp do 14 rozpoznawalnych tytułów HOPA.

W 2020 r. Artifex Mundi prowadziło testowe, ograniczone w skali kampanie akwizycji graczy dla Unsolved, których obiecujące wyniki stały się podstawą dla startu większych kampanii z początkiem 2021 r. W styczniu spółka zainwestowała w akwizycję graczy dla produktów segmentu free-to-play ponad 0,9 mln zł i, jak ocenia Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki, są to dobrze wydane pieniądze. – Choć jest jeszcze za wcześnie na całościowe oceny, to w oparciu o już zebrane dane oceniamy skuteczność kampanii jako satysfakcjonującą, a KPI dla graczy przyciągniętych tym sposobem potwierdzają nasze założenia biznesowe. W kolejnych miesiącach zamierzamy dalej być co najmniej tak aktywni marketingowo jak w minionym miesiącu, co powinno znaleźć odzwierciedlenie we wzroście liczby użytkowników Unsolved i wynikach spółki – daje Przemysław Błaszczyk.

Artifex Mundi zakończył styczeń 2021 r. z 95 proc. wzrostem sprzedaży, do 3,1 mln zł. Oprócz rozwoju Unsolved kluczowy wpływ na wyniki Artifex Mundi w minionym miesiącu miały wyższe, o 26 proc. przychody gier HOPA, stymulowane 66 proc. wzrostem sprzedaży w wersjach na konsole, jak również wzrost przychodów (o 0,28 mln zł w porównaniu ze styczniem 2020 r., do 0,39 mln zł) z komercjalizacji Bladebound, mobilnej gry RPG dostępnej w modelu free-to-play.

O Artifex Mundi:

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), wydając tytuły własne oraz stworzone przez innych deweloperów.

Źródło: Spółka, #ART

Zobacz także: Artifex Mundi SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: