Przejdź do treści

udostępnij:

Prawie 50 proc. wzrost przychodów Grupy R22 w IV kwartale 2020 r.

Notowana na GPW grupa technologiczna R22, według wstępnych danych finansowych, osiągnęła w IV kwartale 2020 r. rekordowe wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży wyniosły 70,9 mln zł i były o 48 proc. wyższe niż rok wcześniej. Znormalizowana EBITDA wyniosła 18,2 mln zł, co oznacza wzrost o 35 proc. r/r. Dynamiczny wzrost przychodów to efekt rozwoju organicznego związanego m.in. z szybko rosnącym rynkiem e-commerce oraz pierwszej zagranicznej akwizycji w segmencie CPaaS. W związku z udanym wdrożeniem marki cyber_Folks, spółka zdecydowała o zaprzestaniu promowania marek Linuxpl.com i Hekko.pl oraz częściowym odpisaniu ich wartości.

W segmencie CPaaS Grupa osiągnęła 43,3 mln zł przychodów, czyli aż o 90 proc. więcej niż rok wcześniej. Znormalizowany wynik EBITDA wyniósł 8,9 mln zł i był o 53 proc. wyższy r/r. Od IV kwartału Grupa konsoliduje wyniki przejętej we wrześniu czeskiej spółki ProfiSMS, która w minionym kwartale osiągnęła 12,5 mln zł przychodów i 2,0 mln zł zysku EBITDA.

- Dynamiczny wzrost generowanych przychodów to mniej więcej po równo efekt naszych działań organicznych oraz przejęcia ProfiSMS. To pierwsza akwizycja w segmencie CPaaS, jednak nie wykluczamy kolejnych. – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes Vercom – segmentu CPaaS Grupy R22.

W segmencie hostingu Grupa osiągnęła 22,8 mln zł przychodów, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Znormalizowany wynik EBITDA wyniósł 7,9 mln zł i był o 16 proc. wyższy r/r. W 2020 r. Grupa wprowadziła na rynek markę cyber_Folks, pod którą jest już ponad 100 tys. klientów. Dotychczas rebranding dotyczył marek Linuxpl.com oraz Hekko.

- W segmencie CPaaS osiągnęliśmy imponujące dynamiki wzrostu, w ciągu roku prawie podwoiliśmy przychody. Bardzo dobre wyniki osiągnęliśmy również w segmencie hostingu i SaaS. Pozytywnie oceniamy wprowadzenie marki cyber_Folks. Widzimy pozytywny jej odbiór wśród klientów i chcemy ją dalej rozwijać zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Udany debiut nowej marki wiąże się z decyzją o ograniczeniu promowania wcześniejszych marek. – komentuje Jakub Dwernicki, prezes R22.

Marka cyber_Folks została wprowadzona na bazie działalności prowadzonej pod znakami towarowymi Linuxpl.com (od kwietnia 2020 r.) oraz Hekko.pl (od października 2020 r.). Konsekwencją decyzji o ograniczeniu dalszego promowania tych marek jest utworzenie częściowego odpisu wartości znaków towarowych Linuxpl.com oraz Hekko.pl. Utworzenie odpisu zmniejszy zysk operacyjny Grupy R22 o 2,1 mln zł oraz zysk netto o niecałe 1,7 mln zł. Odpis nie ma wpływu na wynik EBITDA i z uwagi na charakter niegotówkowy nie ma wpływy na przepływy pieniężne.

O R22:

R22 to dynamicznie rosnąca grupa technologiczna oferująca kompleksowe usługi wspierające firmy w obecności w Internecie, automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu i sprzedaży. Z usług Grupy korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Portfolio Grupy obejmuje przede wszystkim usługi hostingowe i sprzedaż domen, certyfikatów SSL i sklepów internetowych, usługi wielokanałowej komunikacji SMS, mobile i e-mail, marketing automation oraz usługi telekomunikacyjne.

Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta.

Źródło: Spółka, #R22

Zobacz także: R22 SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: