Barometr Ofert Pracy, wskazujący na zmiany liczby publikowanych w internecie ogłoszeń o zatrudnieniu, w lutym w Polsce spadł wobec styczniowego odczytu o 6,7 pkt. do 242,3 pkt. - podało Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych oraz Katedra Makroekonomii Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Autorzy badania podają, że wskaźnik w lutym spada drugi miesiąc z rzędu.
"Jest to konsekwencją utrzymujących się ograniczeń epidemicznych i wysokiej niepewności w zakresie prognozowanego rozwoju epidemii, a zatem również tempa „odmrażania” gospodarki. Zbliżanie się sezonu wiosenno-letniego niesie nadzieję na większą aktywność gospodarki, ale również obawy o niewystarczające „otwarcie” poszczególnych jej obszarów" - napisano w komentarzu do danych.
Autorzy podają, że spadek liczby internetowych ofert zatrudnienia, po wyłączeniu pracy o charakterze sezonowym, w samym lutym notowany jest we wszystkich województwach. (PAP Biznes)
map/ gor/