Przejdź do treści

udostępnij:

Dino Polska miało w IV kw. 203,5 mln zł zysku netto wobec konsensusu 190 mln zł zysku (opis)

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w czwartym kwartale 2020 roku 203,5 mln zł - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego. Konsensus PAP Biznes zakładał 190 mln zł zysku netto.

EBIT wyniósł 259,6 mln zł wobec 174,7 mln zł rok wcześniej i był 4,7 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 247,9 mln zł.

Wynik EBITDA grupy wyniósł w czwartym kwartale 313,3 mln zł wobec 219,7 mln zł przed rokiem. Konsensus PAP Biznes zakładał 300,1 mln zł EBITDA.

Przychody grupy wyniosły 2,76 mld zł (wzrost o 30,2 proc. rdr) wobec oczekiwanych 2,77 mld zł.

W całym 2020 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 32,4 proc. rdr do 10.125,8 mln zł.

Wzrost przychodów był przede wszystkim efektem zwiększenia skali działalności grupy, głównie poprzez wzrost liczby sklepów o 20,9 proc. oraz wzrost przychodów w istniejącej sieci sklepów (LFL) o 12,6 proc. W 2019 r. wzrost LFL wynosił 11,6 proc.

Jak podała spółka, udział produktów świeżych w sprzedaży wynosił w 2020 r. 38 proc.

Koszt własny sprzedaży wzrósł o 30,0 proc., do 7.522 mln zł.

W 2020 r. grupa Dino odnotowała wzrost wyniku EBITDA o 42,8 proc. do 1.036,0 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 10,2 proc., podczas gdy w 2019 r. było to 9,5 proc.

Zysk operacyjny wyniósł 837,9 mln zł i był o 49,1 proc. wyższy niż w 2019 r. Zysk netto wzrósł o 56,7 proc. do 643,9 mln zł.

Wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł na koniec roku 0,96x.

W ciągu 12 miesięcy otwartych zostało 255 nowych sklepów (nie uwzględniając 23 marketów, które na koniec 2020 r. oczekiwały na otwarcie) w stosunku do 243 w 2019 roku.

Na dzień 31 grudnia 2020 r. sieć Dino tworzyły 1.473 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży 573.489 m kw.

(PAP Biznes), #DNP

pel/

Zobacz także: Dino Polska SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: