Vercom z rekordowymi wynikami w 2020 r.
Vercom S.A., dynamicznie rosnąca spółka technologiczna, dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), osiągnęła w minionym roku rekordowe wyniki. Przychody zwiększyły się o 49 proc. rdr. i wyniosły 116,6 mln zł. Z kolei skorygowana EBITDA osiągnęła wartość 26,3 mln zł, a zysk netto 19,4 mln zł. Oznacza to skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w ciągu ostatnich dwóch lat odpowiednio na poziomie 57 i 75 proc. Dodatkowo Spółka we wrześniu z sukcesem przejęła lidera czeskiego rynku SMS – ProfiSMS. Stawia to Vercom na pozycji lidera usług CPaaS w regionie CEE.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników. Kolejny rok z rzędu bardzo dynamicznie rośniemy. Organicznie pozyskaliśmy ponad tysiąc nowych klientów, a tysiącom już obsługiwanych, dostarczyliśmy kolejne wspierające ich biznes rozwiązania w obszarze komunikacji. Dodatkowo trendy rynkowe nam sprzyjają. Jesteśmy beneficjentem dynamicznego rozwoju e-commerce, rosnącej popularności rozwiązań mar-tech’owych oraz cyfryzacji biznesów. – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.
W minionym roku znaczna część przychodów Vercom (ok. 75 proc.) pochodziła od klientów z branży e-commerce i oraz biznesów ją wspomagających (tj. płatności elektroniczne, logistyka, digital marketing). Co warte podkreślenia e-commerce daje Spółce ogromną dźwignię. Każda, nawet najmniejsza transakcja w internecie generuje kilka lub nawet kilkanaście komunikatów wysyłanych za pomocą platform CPaaS (ze sklepu, z banku, firmy logistycznej). Obsługując liderów sektora e-commerce Spółka rośnie bardzo dynamicznie razem ze swoimi klientami. Co więcej Vercom dostarcza wielokanałowe platformy CPaaS (sms, email, push, OTT), dzięki czemu z powodzeniem realizuje strategię cross-sellingu oraz rozszerzenia zakresu współpracy z klientami. Przekłada się to bezpośrednio na dynamiczny i skalowalny wzrost przychodów.
Vercom mocno stawia na akwizycje, które były i będą dodatkowym paliwem wzrostu Spółki. Przejęcie ProfiSMS to przede wszystkim wejście na nowe rynki: czeski, słowacki i austriacki, ale także dostęp do ponad 2,5 tys. klientów o znacznym potencjalne cross-sellingu, dalszym wzroście skali i rentowności. Według danych pro-forma, które zakładają konsolidację wyników wypracowanych w 2020 r. przez Vercom oraz ProfiSMS, przychody wyniosły łącznie 144 mln zł, a EBITDA 31 mln zł.
- Nasza strategia zakłada rozwój poprzez selektywne akwizycje. Mamy już określony track record w tym zakresie. Oprócz ostatniej transakcji ProfiSMS, w ostatnich latach z powodzeniem przejęliśmy SerwerSMS , dzięki któremu znacznie zwiększyliśmy bazę naszych klientów. Równolegle w 2018 roku zainwestowaliśmy w działającą globalnie spółkę z segmentu marketing automation – User.com oraz w wyspecjalizowaną w tworzeniu aplikacjach mobilnych spółkę – Appchance, z którą wspólnie rozwinęliśmy technologię mobile push. Na bieżąco analizujemy rynek i potencjalne cele akwizycyjne, dlatego nie wykluczam kolejnych transakcji jeszcze w tym roku. – dodaje Krzysztof Szyszka.
Vercom to wiodąca w regionie CEE multikanałowa platforma komunikacyjna CPaaS, dzięki której firmy mogą w sposób skalowalny, niezawodny oraz elastyczny komunikować się ze swoimi klientami. Wśród 11,4 tys. klientów Spółki są podmioty z różnych sektorów gospodarki, w szczególności e-commerce oraz oferujące usługi wspierające ten ekosystem m.in. logistyka, płatności elektroniczne czy digital marketing. Vercom w grudniu zeszłego roku złożył prospekt do KNF. Spółka planuje debiut na warszawskiej giełdzie w I połowie bieżącego roku.
O spółce Vercom:
Vercom SA to dynamicznie rosnąca spółka technologiczna, dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform as a Service). Obejmują one usługi wykorzystujące cyfrowe kanały komunikacji, takie jak: sms, email, push oraz komunikatory (OTT). Wśród klientów spółki są zarówno tysiące małych i średnich firm, jak i liderzy nowoczesnych sektorów gospodarki (e-commerce oraz usługi wspierające ekosystem e-commerce m.in. logistyka, płatności elektroniczne czy digital marketing). Obecnie z usług Vercom korzystają takie podmioty jak eobuwie.pl, olx, Rossmann, mBank, Inpost, Ikea i wiele innych. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast oddziały zlokalizowane są w Warszawie, Pradze oraz Berlinie. CPaaS (Communication Platform-as-a-Service) to rozwiązanie, które pozwala firmom w spójny i efektywny sposób dotrzeć do klientów za pomocą różnych kanałów komunikacji.
Źródło: Spółka