Przejdź do treści

udostępnij:

Agora miała w IV kw. 3,7 mln zł EBITDA, poniżej oczekiwań (opis)

Agora wypracowała w czwartym kwartale 2020 roku 3,7 mln zł EBITDA wobec 54,5 mln zł rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał wynik na poziomie 11,6 mln zł. Kurs akcji spada o godz. 9.40 o 1 proc. do 6,28 zł.

Analitycy ankietowani przez PAP Biznes szacowali wynik w przedziale 3,6-23,2 mln zł. W konsensusie wzięły udział cztery biura maklerskie.

Zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik operacyjny grupy w 2020 roku o 28,7 mln zł. Największy wpływ miały odpisy aktualizujące w trzech segmentach działalności oraz w przypadku budynków należących do grupy (razem 38 mln zł) oraz zyski ze sprzedaży nieruchomości (7,1 mln zł) i części przedsiębiorstwa (3,6 mln zł).

Wyniki grupy w 2020 r. pozostawały pod wpływem negatywnych skutków wybuchu pandemii COVID-19, szczególnie w działalności kinowej oraz w ramach przedsięwzięć reklamowych.

Przychody mediowej grupy spadły w czwartym kwartale rok do roku o 40,7 proc. do 224,4 mln zł. Sprzedaż okazała się o 3,6 proc. niższa od średniej oczekiwań analityków.

Strata netto Agory wyniosła 28,8 mln zł wobec 22,3 mln zł oczekiwanych przez analityków. Rok wcześniej grupa wypracowała 17,7 mln zł zysku.

W segmencie "film i książka" w czwartym kwartale EBITDA (MSSF 16) wyniosła minus 17,2 mln zł wobec 39 mln zł dodatniego wyniku rok wcześniej. Przychody spadły o 77 proc. do 35,6 mln zł. Przyczyną było ponowne zamknięcie kin od 7 listopada. Jak podano w prezentacji dla inwestorów, spółka zależna Helios, właściciel sieci kin, wypracowała w ubiegłym roku 139,4 mln zł przychodów i poniosła 127,4 mln zł straty netto wobec odpowiednio 417,6 mln zł i 29,7 mln zł w 2019 roku.

Segment prasowy wypracował kwartalnie 10,6 mln zł EBITDA i 53,8 mln zł przychodów. Wynik wzrósł o 38 proc. dzięki ograniczeniu kosztów, podczas gdy sprzedaż była niższa o 16 proc. Grupa podała, że w 2020 roku liczba subskrypcji cyfrowych flagowego dziennika "Gazeta Wyborcza" wzrosła o 19 proc. do 259,6 tys.

Działalność w branży reklamy zewnętrznej przyniosła grupie w czwartym kwartale 10,7 mln zł EBITDA, o 50 proc. mniej niż przed rokiem, a przychody spadły o 35 proc. do 35,9 mln zł, co było pokłosiem ograniczenia wydatków reklamowych wskutek pandemii. Agora podała, że dynamika przychodów spółki zależnej AMS była lepsza niż rynkowa. W minionym roku AMS miał 17,3 mln zł straty netto. Rok wcześniej było to 27,2 mln zł zysku.

Segment internetowy zwiększył EBITDA o 34,5 proc. do 18,7 mln zł, dzięki nieco wyższym przychodom (4,1 proc. wzrostu do 77,8 mln zł) i ograniczeniu kosztów o 12,7 proc. Spółka Yieldbird zajmująca się reklamą programmatic zwiększyła w 2020 roku przychody o 6 proc. do 150,4 mln zł, a wynik netto - o 66 proc. do 10,5 mln zł.

EBITDA biznesu radiowego grupy spadła o 36,4 proc. do 5,6 mln zł, przychody były niższe o 27,5 proc. (27,2 mln zł). Udział stacji radiowych Agory w ogólnej słuchalności wzrósł w IV kw. o 0,75 pkt. proc. do rekordowych 7,26 proc. W raporcie podano, że Eurozet, w którym Agora ma 40 proc. udziałów, wypracował w ubiegłym roku 176,1 mln zł przychodów (spadek o 6 proc.) i 16,5 mln zł zysku netto (spadek o 5,1 proc.).

W całym roku przychody spadły o 33,1 proc. do 836,5 mln zł, a EBITDA - o 66,7 proc. do 38,2 mln zł. Największe spadki sprzedaży były widoczne w segmencie kinowym (spadek sprzedaży biletów do kin i sprzedaży barowej o 67 proc.), natomiast największa kategoria przychodów - usługi reklamowe - skurczyła się o 22 proc. do 452,2 mln zł.

Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Agory w czwartym kwartale 2020 i ich odniesienie do konsensusu PAP.

4Q2020 wyniki kons. różnica rdr kdk YTD 2020 rdr
Przychody 224,4 232,8 -3,6% -40,7% -23,4% 836,5 -33,1%
EBITDA bez MSSF 16 3,7 11,6 -68,1% -93,2% -88,9% 38,2 -66,7%
zysk netto j.d. -28,8 -22,3 29,1% - 305,6% -117,2 -
marża EBITDA 1,6% 4,7% -3,00 -12,76 -9,75 4,57% -4,62
marża netto -12,8% -9,0% -3,79 -17,51 -10,41 -14,01% -14,29

(PAP Biznes), #AGO

kuc/ asa/

Zobacz także: Agora SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: