Agora miała w IV kw. 3,7 mln zł EBITDA, poniżej oczekiwań (opis)
Agora wypracowała w czwartym kwartale 2020 roku 3,7 mln zł EBITDA wobec 54,5 mln zł rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał wynik na poziomie 11,6 mln zł. Kurs akcji spada o godz. 9.40 o 1 proc. do 6,28 zł.
Analitycy ankietowani przez PAP Biznes szacowali wynik w przedziale 3,6-23,2 mln zł. W konsensusie wzięły udział cztery biura maklerskie.
Zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik operacyjny grupy w 2020 roku o 28,7 mln zł. Największy wpływ miały odpisy aktualizujące w trzech segmentach działalności oraz w przypadku budynków należących do grupy (razem 38 mln zł) oraz zyski ze sprzedaży nieruchomości (7,1 mln zł) i części przedsiębiorstwa (3,6 mln zł).
Wyniki grupy w 2020 r. pozostawały pod wpływem negatywnych skutków wybuchu pandemii COVID-19, szczególnie w działalności kinowej oraz w ramach przedsięwzięć reklamowych.
Przychody mediowej grupy spadły w czwartym kwartale rok do roku o 40,7 proc. do 224,4 mln zł. Sprzedaż okazała się o 3,6 proc. niższa od średniej oczekiwań analityków.
Strata netto Agory wyniosła 28,8 mln zł wobec 22,3 mln zł oczekiwanych przez analityków. Rok wcześniej grupa wypracowała 17,7 mln zł zysku.
W segmencie "film i książka" w czwartym kwartale EBITDA (MSSF 16) wyniosła minus 17,2 mln zł wobec 39 mln zł dodatniego wyniku rok wcześniej. Przychody spadły o 77 proc. do 35,6 mln zł. Przyczyną było ponowne zamknięcie kin od 7 listopada. Jak podano w prezentacji dla inwestorów, spółka zależna Helios, właściciel sieci kin, wypracowała w ubiegłym roku 139,4 mln zł przychodów i poniosła 127,4 mln zł straty netto wobec odpowiednio 417,6 mln zł i 29,7 mln zł w 2019 roku.
Segment prasowy wypracował kwartalnie 10,6 mln zł EBITDA i 53,8 mln zł przychodów. Wynik wzrósł o 38 proc. dzięki ograniczeniu kosztów, podczas gdy sprzedaż była niższa o 16 proc. Grupa podała, że w 2020 roku liczba subskrypcji cyfrowych flagowego dziennika "Gazeta Wyborcza" wzrosła o 19 proc. do 259,6 tys.
Działalność w branży reklamy zewnętrznej przyniosła grupie w czwartym kwartale 10,7 mln zł EBITDA, o 50 proc. mniej niż przed rokiem, a przychody spadły o 35 proc. do 35,9 mln zł, co było pokłosiem ograniczenia wydatków reklamowych wskutek pandemii. Agora podała, że dynamika przychodów spółki zależnej AMS była lepsza niż rynkowa. W minionym roku AMS miał 17,3 mln zł straty netto. Rok wcześniej było to 27,2 mln zł zysku.
Segment internetowy zwiększył EBITDA o 34,5 proc. do 18,7 mln zł, dzięki nieco wyższym przychodom (4,1 proc. wzrostu do 77,8 mln zł) i ograniczeniu kosztów o 12,7 proc. Spółka Yieldbird zajmująca się reklamą programmatic zwiększyła w 2020 roku przychody o 6 proc. do 150,4 mln zł, a wynik netto - o 66 proc. do 10,5 mln zł.
EBITDA biznesu radiowego grupy spadła o 36,4 proc. do 5,6 mln zł, przychody były niższe o 27,5 proc. (27,2 mln zł). Udział stacji radiowych Agory w ogólnej słuchalności wzrósł w IV kw. o 0,75 pkt. proc. do rekordowych 7,26 proc. W raporcie podano, że Eurozet, w którym Agora ma 40 proc. udziałów, wypracował w ubiegłym roku 176,1 mln zł przychodów (spadek o 6 proc.) i 16,5 mln zł zysku netto (spadek o 5,1 proc.).
W całym roku przychody spadły o 33,1 proc. do 836,5 mln zł, a EBITDA - o 66,7 proc. do 38,2 mln zł. Największe spadki sprzedaży były widoczne w segmencie kinowym (spadek sprzedaży biletów do kin i sprzedaży barowej o 67 proc.), natomiast największa kategoria przychodów - usługi reklamowe - skurczyła się o 22 proc. do 452,2 mln zł.
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Agory w czwartym kwartale 2020 i ich odniesienie do konsensusu PAP.
| 4Q2020 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk | YTD 2020 | rdr |
| Przychody | 224,4 | 232,8 | -3,6% | -40,7% | -23,4% | 836,5 | -33,1% |
| EBITDA bez MSSF 16 | 3,7 | 11,6 | -68,1% | -93,2% | -88,9% | 38,2 | -66,7% |
| zysk netto j.d. | -28,8 | -22,3 | 29,1% | - | 305,6% | -117,2 | - |
| marża EBITDA | 1,6% | 4,7% | -3,00 | -12,76 | -9,75 | 4,57% | -4,62 |
| marża netto | -12,8% | -9,0% | -3,79 | -17,51 | -10,41 | -14,01% | -14,29 |
kuc/ asa/
