Render Cube zamierza zadebiutować na NewConnect
Render Cube S.A., łódzki deweloper gier – producent Medieval Dynasty, czyli jednej z najlepszych polskich premier 2020 r., zamierza dołączyć do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Firma podpisała umowy ze spółkami z Grupy Kapitałowej INC, które specjalizują się we pozyskiwaniu finansowania oraz wprowadzaniu do obrotu zorganizowanego spółek z sektora nowych technologii. Gra Medieval Dynasty sprzedała się w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy, a Render Cube w 2020 r. zanotowało około 6 mln zł zysku netto.
Medieval Dynasty to unikatowa produkcja, która zadebiutowała w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 r. Przez pierwszy tydzień sprzedaży, gra nie schodziła z TOP10 platformy Steam, a peak grających jednocześnie osób wyniósł blisko 19 tysięcy. Do tej pory gra sprzedała się w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy.
- Mamy za sobą duży sukces, jakim z pewnością była premiera we wczesnym dostępie Medieval Dynasty. Pokazaliśmy, że potrafimy tworzyć dobre gry, docierać z nimi do szerokiego grona odbiorców i na nich zarabiać. Przed nami jeszcze większe możliwości związane zarówno z rozwojem tego IP, jak i kolejnymi produkcjami. Dlatego to dobry moment by upublicznić spółkę i pozyskać nowych akcjonariuszy – komentuje Damian Szymański, Prezes Zarządu Render Cube S.A.
Współpraca Render Cube z Grupą kapitałową INC dotyczyć będzie zarówno wprowadzenia akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect, jak i przeprowadzenia publicznej oferty akcji. Debiut na giełdzie planowany jest na 2021 r.
- Rozpoczynamy współpracę z Render Cube. To dla nas bardzo ciekawy projekt, bo spółka odpowiada za jedną z najlepszych ubiegłorocznych premier polskich spółek, wliczając w to największą premierę Cyberpunk 2077 – mówi Paweł Śliwiński, Prezes Zarządu INC S.A. Jak dodaje, w samym 2020 roku na NewConnect odnotowano 14 debiutów, 42% z nich, w roli Autoryzowanego Doradcy, wspierało INC S.A. – spółka dominująca w Grupie kapitałowej INC.
Render Cube w 2020 r. osiągnął około 6 mln zł zysku netto. Historia studia sięga 2012 r., w początkowym okresie działalności spółka skupiała się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, a z czasem rozpoczęła przygotowywanie własnych produkcji. Obecnie studio liczy 15 doświadczonych osób.
- Popularność jaką zyskała nasza produkcja w swojej początkowej fazie rozwoju, bo przecież wydaliśmy ją w formule wczesnego dostępu, przerosła nasze oczekiwania. Z drugiej strony, jeszcze bardziej zmotywowała nas do działania, bo pierwsze wrażenia graczy utwierdziły nas w przekonaniu, że unikatowa hybryda gatunkowa, jaką jest Medieval Dynasty, to właściwie obrany kierunek – dodaje Damian Szymański.
Medieval Dynasty łączy w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG czy strategie. Koncentruje się na losach młodego chłopca w okresie średniowiecza, który zapoczątkuje dynastię zdolną rządzić przez pokolenia. Obecnie produkcja jest w dalszym ciągu systematycznie rozwijana i wzbogacana o dodatkową zawartość. Spółka jest w stałym kontakcie z rozrastającą się i aktywną społecznością, która czeka na kolejne aktualizacje i premierę pełnej wersji gry. Jej data nie została jeszcze oficjalnie ustalona. Już teraz tytuł zebrał ponad 13 tys. komentarzy na platformie Steam, które dają łączną ocenę na poziomie 92% pozytywnych komentarzy.
- Od samego początku planowaliśmy rozwijać produkt wspólnie z naszą społecznością, biorąc pod uwagę ich uwagi i sugestie. W tej chwili nasza gra została wzbogacona o szereg kluczowych mechanik i nowych funkcjonalności, a kolejne będą do niej sukcesywnie dodawane, chcemy aby nasz produkt był w jak największym stopniu dopracowany, kiedy udostępnimy jego pełną wersję graczom. W planach mamy także wykonanie portów na główne platformy konsolowe – mówi Damian Szymański.
O spółce Render Cube:
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające 15 osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.
Źródło: Spółka