TIM chce rosnąć wraz z rozwojem rynku e-commerce; zarząd spokojny o regularne wypłaty dywidendy
TIM zakłada, że grupa będzie rosnąć wraz z ok. 20-proc. rozwojem rynku e-commerce, co ma pozwolić na regularne dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami, zgodnie z przyjętą polityką dywidendową na lata 2021-23 - wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki podczas poniedziałkowej wideokonferencji. Zarząd jest spokojny o wypłaty dywidend także biorąc pod uwagę zgromadzone środki na funduszu dywidendowym.
"Zakładamy z dużą dozą prawdopodobieństwa, że przez najbliższe trzy lata będziemy wypłacali co najmniej 1 zł dywidendy na akcję - to jest bardzo konserwatywne założenie, bo mówimy o zysku netto na poziomie 15 mln zł. (...) Chcemy rozwijać się ponad rynek. Jesteśmy w segmencie e-commerce i zakładamy, że rozwój grupy będzie na poziomie dynamiki e-commerce, gdzie na najbliższe lata zakładane jest 26 proc. (wzrostu - przyp. PAP) rocznie. Jeśli będziemy rosnąć ok. 20 proc. rocznie, to zyski też będą rosły i chcemy się nimi dzielić" - powiedział prezes Krzysztof Folta.
"Przyjmując, że będziemy się rozwijali co najmniej jak rynek e-commerce, ta dywidenda też powinna co roku rosnąć" - dodał prezes.
Do grupy TIM należy, oprócz spółki-matki, także spółka 3LP oferująca zautomatyzowany outsourcing usług logistycznych podmiotom z sektora e-commerce.
"Mamy obecnie ok. 30 mln zł na funduszu dywidendowym. Zakładając, że przy 15 mln zł zysku wypłacamy 22 mln zł dywidendy przez trzy lata, skonsumujemy z tych 30 mln zł ok. 21 mln zł - stąd nasza odwaga co do wypłaty dywidendy. Mamy na to środki. W najczarniejszym scenariuszu i tak nie skonsumujemy całego funduszu dywidendowego" - powiedział prezes Folta.
W poniedziałek TIM poinformował o przyjęciu przez zarząd polityki dywidendowej na lata 2021-2023 zakładającej coroczne przedkładanie walnemu zgromadzeniu propozycji wypłaty dywidendy określanej w zależności od poziomu wypracowanego zysku netto.
Zarząd chce, by wysokość dywidendy za lata obrotowe 2021-2023 była wyliczona zgodnie z zasadą - w przypadku wypracowania jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym na poziomie co najmniej 15 mln zł - wypłata dywidendy w wysokości 22.199.200 zł brutto (1 zł brutto na 1 akcję), powiększonej o 50 proc. ewentualnej nadwyżki jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym ponad kwotę 22.199.200 zł.
W przypadku wypracowania jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym w wysokości do 15 mln zł zarząd zaproponuje wysokość dywidendy na podstawie oceny sytuacji opartej na analizie założonych czynników.
W poniedziałek spółka poinformowała, że zarząd rekomenduje wypłatę 2,20 zł dywidendy na akcję za 2020 r., czyli łącznie 48,84 mln zł brutto. Część kwoty - w wysokości 26,64 mln zł - została wypłacona w grudniu jako zaliczka na poczet dywidendy. Oznacza to, że zarząd proponuje wypłatę jeszcze 1 zł dywidendy na akcję.
"Zdecydowaliśmy się część środków pochodzącą ze sprzedaży Rotopino przeznaczyć na wypłatę dywidendy - stąd dywidenda za 2020 r. jest wyższa niż wynikałaby z zastosowania przedstawionego algorytmu" - powiedział członek zarządu Piotr Tokarczuk.
Prezes dodał, że część środków ze sprzedaży Rotopino obniży zadłużenie.
Pod koniec 2020 r. Oponeo .pl, w wyniku zawartej ze spółką TIM umowy przenoszącej własność akcji, stała się właścicielem 100 proc. akcji Rotopino .pl. Jak podawano, kwota transakcji wyniosła 35 mln zł.
(PAP Biznes), #TIMdoa/ osz/
