Przejdź do treści

udostępnij:

Przełomowy 2020 rok w historii Forever Entertainment

Forever Entertainment S.A. opublikowała w dniu dzisiejszym tj. 22 marca 2021 roku zaudytowane sprawozdania finansowe za 2020 rok. Zarząd Spółki udowodnił tym samym, że rok 2020 faktycznie był przełomowy w historii jej rozwoju pod każdym względem, w tym osiągniętych rekordowych wyników finansowych.

Wybrane wyniki za 2020 rok

  • przychody ogółem: 27 322 tys. PLN, wzrosły o 99% r/r
  • przychody ze sprzedaży produktów i usług: 25 182 tys. PLN, wzrosły o 117% r/r
  • EBITDA: 9 158 tys. PLN, wrósł o 105% r/r
  • zysk netto: 14 281 tys. PLN, wzrósł o 122% r/r
  • zysk netto, skorygowany: 6 370 tys. PLN, wzrósł o 85% r/r
  • przepływy z działalności operacyjnej: +3 978 tys. PLN, wrosły o 3 660 tys. PLN r/r
  • w roku 2020 spółka osiągnęła rekordowe wyniki - po imponującym wzroście - pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży, zysków operacyjnych i zysku netto
  • wielkość przychodów i zysków za 2020 rok spółki była wyższa niż sumaryczna wartość tych wielkości za lata 2017-2019
  • pandemia wirusa COVID-19 nie wpłynęła negatywnie na wielkość wypracowanych wyników.
  • spółka kontynuuje realizację strategii wydawniczo-produkcyjnej, która gwarantuje jej stabilny wzrost przychodów od kilku lat
  • spółka prowadzi inwestycje w nowe tytuły finansując je ze środków własnych, przez co prezentuje zaniżone przepływy z działalności operacyjnej.

„Wyniki wypracowane w 2020 roku oraz dynamika ich wzrostu, to duże osiągnięcie Forever Entertainment i niepodważalny dowód, że spółka rozwija się we właściwym kierunku. Największy wpływ na tak znaczący wzrost wyników Forever Entertainment miała przede wszystkim premiera pierwszej gry typu remake, czyli Panzer Dragoon: Remake. Dodatkowo, ogólnoświatowy trend wzrostu sprzedaży gier wywołany przez pandemię w pierwszym półroczu 2020 roku wpłynął na wzrost zainteresowania zakupem także innych gier z naszego portfolio.” – powiedział Prezes Zarządu, Zbigniew Dębicki.

W 2020 roku Forever Entertainment zwiększyła liczbę platform dystrybucji gier do ponad dziesięciu. Obecnie gry FE są dostępne przede wszystkim na: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Google Stadia, Amazon Luna i PC (Steam i GOG), a także w wersjach kolekcjonerskich. Premiery gier na konsolach nowej generacji będą miały miejsce w 2021 roku.

„Forever Entertainment w pełni wykorzystała panujące na świecie sprzyjające branży gier komputerowej warunki gospodarcze wywołane pandemią i wprowadziła do swojej oferty nowe produkty oraz rozszerzyła krąg odbiorców. Jednocześnie dzięki efektywnej organizacji pracy w formie zdalnej, spółka nieprzerwanie prowadziła intensywne prace nad dopracowaniem realizowanych projektów, co znalazło odzwierciedlenie w dobrym przyjęciu, pozytywnych opiniach i recenzjach wydanych gier.” – dodał Prezes Zarządu, Zbigniew Dębicki.

Emitent zapowiada szereg premier na najbliższe kwartały, w tym:

  • remake’i: Panzer Dragoon II Zwei: Remake, The House of the Dead: Remake, Shadowgate 2, Fear Effect: Reinvented, Magical Drop 6, czy Ieasebel Remake
  • gry własne: The Mansion, Hollow 2, Rise Eterna, Tiara: Deceiving Crown.
  • gry portowane: Thief Simulator 2, Train Station Renovation, AirCraft Carrier Simulator, House Flipper City,

„Wydanie najważniejszych tytułów z listy premier prezentowanej na stronie Forever Entertainment, powinno zapewnić dalszy wzrost wyników spółki w kolejnych kwartałach 2021 i 2022 roku. Planujemy kontynuować rozwój działalności wydawniczej i pozyskiwać coraz ciekawsze gry do dystrybucji w kolejnych latach. Potwierdzeniem tych działań jest podpisanie umowy z kolejnym potentatem światowego rynku gamingu, tj. ze spółką Square Enix.” – zapowiedział Prezes Zarządu, Zbigniew Dębicki.

Forever Entertainment zwiększyła liczbę inwestycji kapitałowych do siedmiu podmiotów. Cztery z nich to studia developerskie, dwa joint-venture oraz ostatnio założona jednoosobowa spółka akcyjna inwestująca w nowe projekty. Dwie spółki z grupy FE, tj. UF Games S.A. i MegaPixel Studio S.A., wkrótce rozpoczną oficjalny proces wprowadzenia ich akcji do obrotu w ASO na rynku NewConnect.

„Kolejne inwestycje i budowa solidnej grupy spółek, stanowi ważny element strategii rozwoju, dzięki któremu zostanie utrzymane wysokie tempo rozwoju w najbliższych latach. Forever Entertainment jest przygotowana organizacyjnie i finansowo do realizacji coraz bardziej wymagających tytułów. Jako jedyna spółka w Polsce podpisaliśmy umowy o współpracy w zakresie wydawania remake’ów ze światowymi potentatami na rynku gier wideo jak: SEGA Corporation, G-Mode Corporation i Squere Enix Co., Ltd. Podejmujemy także kolejne działania, które wzmocnią markę Forever Entertainment jako wydawcy gier na rynku konsol.” – podsumował Prezes Zarządu, Zbigniew Dębicki.

O Forever Entertainment:

Forever Entertainment S.A. jest producentem i wydawcą gier komputerowych zarówno w formie elektronicznej poprzez wszystkie popularne platformy gamingowe oraz w formie pudełkowej, tj. zestawów kolekcjonerskich. Spółka specjalizuje się w wydawaniu i produkcji gier na konsole. Jako wydawca blisko współpracuje z Nintendo Co., Ltd., dzięki czemu odnotowuje dynamiczny wzrost wyników od drugiej połowy 2017 roku, tj. wraz ze wzrostem sprzedaży konsoli Nintendo Switch. Obecnie spółka dystrybuuje już prawie 90 gier na tej konsoli i liczba ta wciąż rośnie. Forever Entertainment plasuje się w ścisłej światowej czołówce wydawców gier na konsolę Nintendo Switch i dąży do dalszego umacniana swojej pozycji, uwzględniając zarówno liczbę jak i jakość wydawanych gier.

Kolejnym elementem strategii, jest rozwój działalności produkcyjnej i wydawniczej w oparciu o znane IP , np.: Panzer Dragoon II Zwei, The House of the Dead i kilku innych. Spółka zamierza zwiększyć liczbę wydawania tak dużych gier do
3-4 rocznie, do czego będzie wykorzystywała głównie obecne i nowe studia deweloperskie z Grupy Forever Entertainment.

Forever Entertainment S.A. jest jedną z największych spółek gamingowych notowanych na rynku NewConnect, na którym jej akcje zadebiutowały w dniu 21 stycznia 2011 roku.

Źródło: Spółka, #FOR

udostępnij: