Przejdź do treści

udostępnij:

Spyrosoft planuje przejąć Norbsoft i zadebiutować na rynku głównym GPW

Spyrosoft, najszybciej rosnąca spółka technologiczna w Europie, zamierza przejąć pakiet kontrolny udziałów Norbsoft, który specjalizuje się w tworzeniu aplikacji mobilnych. Plany rozwoju Spyrosoft zakładają także przeniesienie notowań akcji na rynek główny GPW, jeszcze w tym roku. Spółka jest notowana na NewConnect od lutego 2020 r.

Spyrosoft to dynamicznie rozwijająca się polska firma, która oferuje kompleksowe usługi w zakresie tworzenia oprogramowania. Swoje rozwiązania dostarcza firmom z Polski, Europy i USA. Posiada zdywersyfikowany portfel klientów obejmujący 5 specjalistycznych branż.

23 marca br. Spyrosoft podpisał wstępne warunki nabycia 51% udziałów spółki Norbsoft. Podpisanie finalnej umowy planowane jest do końca kwietnia br.

– Dzięki włączeniu Norbsoft w nasze struktury uzupełnimy swoje portfolio o usługi tworzenia aplikacji mobilnych. To ważny element strategii rozwoju, który wzmocni nasz model działania w formule one-stop-shop – mówi Konrad Weiske, prezes Spyrosoft. – Cieszymy się, że do naszego zespołu dołączą doświadczeni eksperci z Norbsoft i wspólnie będziemy budować innowacyjne rozwiązania – dodaje.

Norbsoft działa na rynku od 18 lat i specjalizuje się w tworzeniu aplikacji mobilnych. Na swoim koncie ma ponad 200 aplikacji B2B i B2C oraz pracę dla 70 klientów, w tym znanych globalnych marek, takich jak BMW Financial Services, Costa Coffee, Orange, Roche czy Samsung. Na polskim rynku Norbsoft znany jest między innymi z wyróżnianych aplikacji Modivo (eObuwie), Empik Foto czy Skycash. Przychody spółki w 2020 r. wynosiły ok. 3 mln zł.

– Możliwość dołączenia do Grupy Spyrosoft to dla Norbsoft naturalny kierunek rozwoju – stwierdza Tomasz Witt, prezes Norbsoft. – Dzięki temu będziemy mogli zaoferować naszym klientom kompleksową usługę, zachowując jednocześnie specjalizację i profesjonalizm w aplikacjach mobilnych.

Spyrosoft dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie tworzenia oprogramowania, od aplikacji sterujących urządzeniami po systemy typu enterprise, działające w chmurze. Rozwiązania wdrażane są z wykorzystaniem zaawansowanych technologii takich jak Arttificial Inteligence (AI), Machine Learning (ML) czy Mixed Reality. Eksperci spółki zarządzają projektami, tworzą architekturę, a także piszą i rozwijają warstwę programistyczną oraz utrzymują wdrożone systemy.

Firma powstała w 2016 r. i od pięciu lat dynamicznie się rozwija. W marcu tego roku zajęła 1 miejsce w Europie wśród spółek technologicznych w rankingu Financial Times „FT1000: Europe’s Fastest Growing Companies”. W klasyfikacji generalnej (bez podziału na branże) była piąta.

Spyrosoft działa globalnie. Około 80 proc. przychodów firmy pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Firma współpracuje z 75 klientami z 6 krajów. Są to głównie podmioty z następujących branż: finanse, automotive, przemysł 4.0, HR i edukacja, usługi geoprzestrzenne. Dzięki znajomości specyfiki branżowej, Spyrosoft dostarcza klientom nie tylko sam produkt cyfrowy, ale także usługi doradcze w zakresie doboru rozwiązań IT, jak najlepiej dopasowanych do potrzeb i regulacji występujących w konkretnej branży.

Zespół Spyrosoft to obecnie ponad 650 osób. Spółka ma biura zlokalizowane w Polsce (we Wrocławiu, Białymstoku, Krakowie i Warszawie), Wielkiej Brytanii (w Ferndown), Niemczech (w Brunszwiku oraz Monachium), Chorwacji (w Zagrzebiu), Stanach Zjednoczonych (w Ann Arbor) oraz Indiach (w Vadodarze).

Spyrosoft planuje rozwijać swój biznes i zwiększać udziały w wybranych rynkach. Wysoką dynamikę przychodów zamierza osiągnąć dzięki pozyskiwaniu nowych klientów i koncentracji na firmach o dużym potencjale przychodów. Chce także rozwijać wiedzę w dziedzinach, w których się specjalizuje i zwiększać zatrudnienie.

– Potencjał rynku, na którym działamy, jest bardzo duży. Eksperci przewidują, że światowe wydatki na transformację cyfrową w najbliższych latach będą rosnąć co najmniej kilkanaście procent rocznie. Pandemia przyspieszyła procesy digitalizacji w wielu obszarach zwiększając popyt na usługi, jakie oferujemy – mówi Konrad Weiske, prezes Spyrosoft. – Nasz model działania, w tym troska o długoterminowe relacje z klientem, dla którego budujemy dedykowane rozwiązania, przynosi wymierne korzyści. Wierzę, że idąc tą drogą, będziemy odnosić kolejne sukcesy – dodaje.

Wraz z rozwojem biznesu Spyrosoft planuje przenieść notowania swoich akcji na rynek główny GPW. Obecnie spółka jest notowana na rynku NewConnect, na którym zadebiutowała w lutym 2020 roku.

Przychody skonsolidowane Spyrosoft po 4.kw.2020 roku wynosiły 113 mln zł (wzrost o ponad 58% w porównaniu z 2019 r.). Zysk netto wypracowany w ubiegłym roku to 13,7 mln zł (+ 179% r/r).

Źródło: Spółka, #SPR

udostępnij: